کاهش ۲۵ درصدی اعتبارات پروژه شبکه فاضلاب اهواز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از کاهش ۲۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به لایحه بودجه ابلاغ شده خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه کاهش ۲۵ درصدی اعتبارات پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به لایحه بودجه ابلاغ شده، گفت: این کاهش اعتبار مشمول طرح شبکه فاضلاب اهواز نیز شده در حالی که منابع این طرح از سوی صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

او اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های عمرانی را همراه با تحقق ۱۰۰ درصدی عنوان کرد و اظهار داشت: از دولت خواسته می‌شود تا در ابلاغ اعتبارات این پروژه کاهش ۲۵ درصدی منابع لحاظ نشود.

حاجتی با بیان اینکه به واسطه تورم ایجاد شده در کشور هزینه‌های اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز با افزایش چشمگیری روبرو شده است، ادامه داد: به واسطه تورم پیش آمده در کشور این نگرانی وجود دارد که عملیات اجرایی این پروژه در کلانشهر اهواز مجدد با محدودیت اعتباری روبرو شود.

لزوم پرداخت تفاوت افزایش نرخ ارز نیمایی برای اعتبارات شبکه فاضلاب اهواز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع اختصاصی صندوق توسعه ملی ویژه پروژه شبکه فاضلاب اهواز ابلاغ شده، بیان داشت: از دولت انتظار می‌رود که تفاوت افزایش نرخ ارز نیمایی منابع این پروژه نیز به استان را پرداخت کند.

او تصریح کرد: بخشی از اعتبارات اختصاصی برای اجرای پروژه شبکه فاضلاب اهواز به مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی، بدون احتساب افزایش نرخ ارز نیمایی لحاظ شده است، این در حالی است که پارسال برای اجرا و توسعه شبکه فاضلاب اهواز و کارون اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به تایید رهبر معظم انقلاب رسید.

حاجتی با بیان اینکه قرار است مبلغ ۵۰ میلیون یورو از این اعتبارات تا پایان امسال و بقیه در سال آینده اختصاص یابد، گفت: شرکت آب و فاضلاب خوزستان باید به صورت ماهیانه در گزارشی، این شورا را در جریان آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی پروژه شبکه فاضلاب اهواز و کارون قرار دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.