طراحی نرم افزاری که صدای گربه ها را ترجمه می کند

یک مهندس فناوری برنامه‌ای منحصر به فرد ساخته که با آن می‌توان صدای گربه ها را ترجمه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک مهندس که در سمت دستیار صوتی آمازون به نام الکسا کار می‌کرد توانست برنامه جدیدی به اسم «میو گربه» را با هدف شناسایی و ترجمه صدای گربه‌ها بسازد. این برنامه بعد از ترجمه صدای گربه تلاش می‌کند تا معنی این صداها را نیز تعیین کند.

گزارشی که درباره این برنامه پخش شده نشان داده که برنامه جدید به صاحبان گربه‌ها کمک می‌کند تا ترجمه را طبقه بندی کرده و یک پایگاه داده برای برنامه هوش مصنوعی ایجاد کنند، در این برنامه فقط ۱۳ کلمه در واژگان برنامه ترجمه شده، از جمله «به من غذا بده، من عصبانی هستم و مرا تنها بگذار.»


بیشتر بخوانید


برنامه‌ منحصر به فرد هر گربه

این گزارش اشاره کرد که گربه‌ها زبان مشترکی با یکدیگر ندارند و صدای هر گربه منحصر به فرد است و این برنامه نیز برای صاحب گربه طراحی شده، به این معنی که ترجمه برنامه از میوی گربه با توجه به مشخصات هر گربه متفاوت است.

در این گزارش توضیح داده شده که گسترش استفاده از برنامه کاربردی پایگاه داده آن را گسترده‌تر می‌کند، بنابر این پس از به دست آوردن پایگاه داده‌های بسیاری برای گربه‌های مختلف و قرار دادن آن‌ها در یک برنامه هوش مصنوعی برای استفاده عمومی، این برنامه قادر به ترجمه صدای گربه‌های بسیاری است.

خاویر سانچز، مدیر برنامه فنی جمعی در برنامه "Ackelton"، در یک وبینار در وب سایت خود گفت: "هدف نهایی توسعه حلقه‌های هوشمند است. "

آنیتا کلسی، رفتارگرای گربه می‌گوید: "ممکن است ما نتوانیم میوی گربه را به کلمات انسانی تبدیل کنیم. اما آنچه می‌توانیم انجام دهیم این است که با تفکر در مورد آنچه ممکن است از دیدگاه انسانی ما داشته باشند، با گربه خود سرگرم شویم."

در ادامه ویدئوی نحوه کار این برنامه را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۷:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
وای چ باحال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
حيوانات بيشتر با زبان بدن با هم صحبت ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
فكر نكنم حيوانات با اون مغز فندقيشون حرف زيادي بتونن بزنن فوق به هم هميگن خوبم يا بدم يا گرسنه ام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹
بیشتر از خیلی ادما حالیشونه و ادم ترن
Iran (Islamic Republic of)
میراکلس < السا
۲۳:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۰
خیلی بی ادبی حیوانات هم یکی از خلقت های خدا ن
آخرین اخبار