به همت خیران صورت گرفت؛

اهدای ۳ دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان زرند

باکمک یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریالی خیران بخش سلامت، ۳ دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان امام علی (ع) زرند اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منصور هاشمی، رئیس بیمارستان امام علی (ع) گفت: با کمک یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریالی خیران بخش سلامت، سه دستگاه کمک تنفسی به بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی شهرستان زرند اهدا شد.

او افزود: این دستگاه‌ها در بخش بستری بیماران کرونا و بخش نوزادان نصب و راه اندازی شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه خیران سلامت به ویژه در دوران پس از شیوع کرونا، همیاری قابل توجهی با نظام سلامت در این بیمارستان داشتند، تصریح کرد: بدین منظور، خانواده مرحوم حاج احمد عربپور با هزینه آیین‌های ترحیم آن مرحوم، یک دستگاه کمک تنفسی سی پپ خریداری و آن را به بخش نوزادان اهدا کردند.

او افزود: یک نیکوکار دیگر حوزه سلامت نیز از روستای روح آباد دو دستگاه کمک تنفسی بای پپ به ارزش ۷۲۰ میلیون ریال را به بیمارستان تامین اجتماعی اهدا کردند.

هاشمی ضمن قدردانی از نوع دوستی و همیاری خیران حوزه سلامت در این روز‌های کرونایی گفت: در حال حاضر این بیمارستان نیاز مبرم به مخزن اکسیژن مایع و دستگاه ونتیلاتور و کپسول اکسیژن دارد.

او ابراز امیدواری کرد: خیران سلامت به ویژه مدیران کارخانجات و معادن این شهرستان برای تهیه نیاز‌های این بیمارستان، گام‌های ارزشمندی را  بردارند.

مجید یزدانی از خانواده مرحوم حاج احمد عربپور هم گفت: با توجه به ابنکه پدرخانم من در این ایام کرونایی جان خود را از دست داد، تصمیم گرفتیم، هزینه برگزاری آیین‌های ترحیم او را، حدود ۵۲ میلیون تومان یک دستگاه سی پپ (کمک تنفسی نوزادان) تهیه و به بیمارستان تامین اجتماعی زرند اهدا کنیم.

او هدف از این اقدامات خداپسندانه را توسعه امکانات مورد نیاز بخش سلامت و ارتقای سلامت شهروندان عنوان کرد.

یکی از خیران نیک اندیش حوزه سلامت نیز در روستای روح آباد در اقدام خداپسندانه و خیر خواهانه با هزینه ۷۲ میلیون تومان دو دستگاه کمک تنفسی بای پپ تهیه و به بیمارستان تامین اجتماعی اهدا کرد و راهگشای بخشی از مشکلات حوزه سلامت در این بیمارستان شد.

این خیر حوزه سلامت از انجام مصاحبه خودداری کرد و گفت: حتی حاضر نیستم نامی از من برده شود.

صبوری، معاون درمان تامین اجتماعی استان کرمان در بازدید از بخش کرونا بیمارستان امام علی (ع) زرند در جریان روند درمان بیماران در این بیمارستان قرار گرفت و از همه دست‌اندرکاران نظام سلامت، اعم از پزشکان، پرستاران و همه عزیزان خط مقدم مبارزه با کرونا که در این روز‌های سخت با مجاهدت شبانه روزی خود و با تحمل سختی‌ها و دوری از خانواده به همنوعان خود، خدمت‌رسانی می‌کنند، قدردانی کرد.

دکتر سالاری، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان تامین اجتماعی زرند هم با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت بخش کرونا این بیمارستان تکمیل است. از خیران شهرستان خواست برای تجهیز و نیاز‌های این بیمارستان به ویژه دستگاه کمک تنفسی در این شرایط کرونایی مشارکت موثری را انجام دهند.

او به اهمیت این دستگاه‌ها برای بیماران تنفسی اشاره کرد و افزود: دستگاه تنفس مصنوعی، دستگاهی است که با توجه به شرایط بیمار به عمل تنفس او کمک شایانی می‌کند و یا برای بیمارانی که قادر به تنفس نیستند، تنفس را به صورت کامل انجام می‌دهد.

سالاری تصریح کرد: این دستگاه به نحوی طراحی شده که هوای قابل تنفس را به ریه‌ها می فرستد و برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بسیار حائز اهمیت و موثر است.

خانم عباس زاده، مدیر بخش‌های بیمارستان تامبن اجتماعی نیز بیان کرد: متاسفانه بسیاری از سفیدپوشانی که این روز‌ها خود دچار بیماری کرونا شده اند، پس از بهبودی در مقابل کم و کاستی‌ها صبر پیشه کرده‌اند و بر اساس وظیفه انسانی خود فقط به نجات جان شهروندان فکر می‌کنند و هر روز جلوه‌ای از فداکاری و ایثار خود را برای خدمت و نجات جان هموطنان خود به نمایش می‌گذارند.

با شیوع موج سوم بیماری کرونا، این روز‌ها کادر درمانی بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان زرند در خط مقدم جنگ با ویروس منحوس کرونا هستند و رسالت بسیار سنگینی در قبال سلامت جامعه عهده دار هستند و سلامتی خود را نیز در کف اخلاص گذاشته‌اند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار