در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و گلخانه‌داران/ بارش‌ها به بیش از ۲۳ میلی متر رسید

مدیرکل هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به کاهش دما در شرق کشور به گلخانه‌داران توصیه می‌شود که مراقب دمای واحد‌های خود باشند.

مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امشب در شمال شرق، سواحل شمالی کشور، دامنه‌های زاگرس در بخش‌های جنوبی و مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه  به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته می‌شود، افزود: بارش در مناطق جنوبی با رعد و برق و مناطق سردسیر و کوهستانی با برف همراه است.

حقیقت ادامه داد: روز دوشنبه در سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی و جنوب شرق هرمزگان رعد و برق پیش بینی می‌شود.

این‌مقام مسئول از ورود سامانه بارشی دیگر از روز چهارشنبه در شمال غرب و غرب به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه جدید بارشی طی روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه بارش کل نوار غربی کشور، قسمت‌هایی از مرکز و جنوب کشور را در بر می‌گیرد که این سامانه بارشی برای کشاورزان مناسب است.

حقیقت از کاهش ۶ تا ۹ درجه‌ای دما در شرق و جنوب کشور خبر داد و گفت: دما در سواحل شمالی کشور افزایش می‌یابد و مجدد از پنجشنبه دما در این منطقه کاهش می‌یابد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان شرق کشور بویژه گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب دمای واحد‌های خود باشند تا مشکلی برای محصولات تولیدیشان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ روز آینده به کشاورزان توصیه می‌شود که از سم‌پاشی و محلول پاشی مزارع و باغات خود اجتناب کنند، همچنین کشاورزان مناطق مرکزی، شمالی و شرقی کشور هر چه سریع‌تر نسبت به پاکسازی راه آب‌های مزارع اقدام کنند.

کاهش ۱۹.۲ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور تا روز گذشته ۲۳.۸ میلی متر بوده، در حالیکه مدت مشابه سال قبل ۳۹.۹ میلی متر و بلندمدت ۲۹.۵ میلی متر بوده است که این امر کاهش ۱۹.۲ درصدی بارش نسبت به نرمال را نشان می‌دهد.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی در مناطق شمالی همچنان دچار کاهش بارش هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار