مدیر کل مسکن بنیاد شهید کشور مطرح کرد؛

ساخت ۲ هزار مسکن ایثارگری در کرمان

کولیوند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه در مهر امسال گفت: در صدد پیگیری مفاد این تفاهم نامه هستیم که تا پایان سال و پایان دولت برای ۲ هزار مسکن ایثارگری در استان کرمان اقدامات لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، خداکرم کولیوند، مدیر کل مسکن و رئیس گلزار‌های بنیاد شهید کشور در سفر به کرمان در جلسه پیگیری مصوبات تفاهم نامه واگذاری زمین به جامعه هدف و واجدین شرایط ایثارگران استان کرما ن با اشاره به تفاهم نامه‌ای که مهر ۹۹ در سفر سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید کشور با استاندار سابق کرمان بسته شد،گفت: در صدد پیگیری این تفاهم نامه هستیم که تا پایان سال و پایان دولت برای ساخت ۲ هزار مسکن ایثارگری در استان کرمان و تامین اشتغال برای هزار و ۲۰۰ نفر از ایثارگران واجد شرایط این استان اقدامات لازم انجام شود.

 سید مصطفی موسوی آیت اللهی، معاون عمرانی استانداری هم با اشاره به اینکه تصمیمات بسیار خوبی در این زمینه گرفته شده است، گفت: ۱۳هزار و ۹۰۰  نفر در مجمع بنیاد شهید و ایثارگران واجد شرایط بودند که ۵ هزار نفر از آن ها تعیین تکلیف شدند و ۸ هزار و ۹۰۰ نفر در شمال و جنوب استان کرمان باقی مانده اند که در تلاش برای تعیین تکلیف  باقیمانده آن ها هستیم.

او افزود: توافق شد که در بازده زمانی یک یا دو هفته براساس دستورالعمل‌ها و فرم‌های مربوط با معرفی بنیاد شهید و پیگیری‌های لازم از طرف بنیاد شهید و راه و شهرسازی شمال و جنوب استان به افرادی که شرایط لازم را دارند، اقدامات لازم در خصوص واگذاری زمین انجام شود.

موسوی آیت اللهی تصریح کرد: سه تقسیم بندی خوب انجام شده است که در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر، بین ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر و بالای ۵۰ هزار نفر با رعایت تراکم، تفکیک زمین‌های لازم انجام شود و امیدواریم تا پایان سال و یا تا پایان دولت برای این تعداد تعیین تکلیف و اقدامات لازم صورت گیرد.

او در خصوص گلزار‌های شهدا و تک مزاری‌ها هم گفت: قرار شده است در قالب دو تفاهم نامه برای ساماندهی گلزار‌ها با مشارکت با بنیاد شهید و برآورد سهم مالی تا پایان دولت، اقدامات لازم انجام شود که درصورت انجام این کار می‌توان گفت: اولین استان در اجرای این اقدام هستیم. 

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار