دیدار و گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با ولیعهد سعودی

مایک پمپئو و محمد بن سلمان در دیدار با یکدیگر درباره روابط و همکاری‌های میان دو کشور و همچنین آخرین تحولات خاورمیانه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود به منطقه که شامل سرزمین‌های اشغالی و برخی کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس می‌شود، شامگاه یک‌شنبه و پس از پایان یافتن نشست مجازی سران گروه بیست وارد عربستان سعودی شد.

«محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی در شهر «نئوم» در شمال غرب این کشور میزبان مایک پمپئو بود.

دو طرف در این در دیدار درباره روابط دوستانه، زمینه‌های همکاری میان دو کشور و راه‌های تقویت آن و همچنین آخرین تحولات خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان و «جان ابی زید»، سفیر آمریکا در ریاض نیز در این دیدار حضور داشتند.

وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به این کشور نیز، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد که با ولیعهد سعودی دیدار می‌کند تا تلاش‌های دو کشور در زمینه آن چه «مبارزه با تروریسم، جلوگیری از نفوذ بدخواهانه ایران، تقویت احترام به حقوق بشر و گسترش روابط تجاری دو جانبه» خواند را بحث و بررسی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
اول پیروزی ریس جمهور اصلی جو بایدن نمی گم رو به مردم آمریکا تبریک میگم .ترام میگم .تبریک به ترام و اعضای کابینه اش...امیدوارم تغییر چشمگیری در روند اجرای حکومتت داشته باشید.فاطمه.
آخرین اخبار