آغاز طرح بیمه تکمیلی سلامت روستاییان در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: در طرح آتیه خانوار روستاییان خدمات رایگان پزشکی توسط مراکز درمانی دولتی به روستاییان سراسر استان هرمزگان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در مراسم افتتاح آزمایشی طرح آتیه خانوار روستاییان گفت: همه افرادی که از بیمه پایه سلامت روستایی برخوردار هستند می‌توانند در طرح بیمه تکمیلی ثبت نام کنند و از خدمات رایگان مراکز دولتی در بخش درمان سرپایی، بستری و داروی رایگان بهره‌مند شوند.

همتی با بیان اینکه ۷۹۴ هزار روستایی در هرمزگان بیمه پایه سلامت دارند که هزینه آن از محل منابع دولتی تامین شده است، افزود: اگر هر فرد روستایی حق بیمه تکمیلی سالیانه بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان را پرداخت کند، از خدمات درمان سرپایی، بستری، ویزیت و داروی رایگان در مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی بهره‌مند خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: در بیمه پایه سلامت روستایی هر فرد باید در بخش بستری ۵ درصد و در بخش سرپایی ۳۰درصد از هزینه‌ها را پرداخت کند، اما اگر بیمه تکمیلی داشته باشد، هیچ هزینه‌ای برای درمان پرداخت نمی‌کند.

استاندار هرمزگان افزود: مسئولیت آگاه سازی مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح بر عهده دهیاران و خانه‌های بهداشت روستایی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.