اشتغال پایدار برای ۷۹ مددجوی خراسان جنوبی با تولید برق

کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی تاکنون برای ۷۹ مددجو اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حسینی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: از ۷۹ نیروگاه خورشیدی راه اندازی شده،  ۷۸ نیروگاه به شبکه برق سراسری وصل شده است.

او با بیان اینکه راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی از سال ۹۷ در استان آغاز شده است، افزود: تاکنون ۱۸۹ نیروگاه خورشیدی خانگی در استان اجرا شده که از این تعداد ۵۷ نیروگاه در سال ۹۷ و ۵۳ نیروگاه پارسال اجرا و به شبکه سراسری متصل شده است.

حسینی درآمد ماهانه حاصل از تولید برق در هر نیروگاه برای مددجویان را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلووات تولید برق هزار و ۴۰ تومان توسط شرکت ساتبا خریداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان اظهار کرد: این نیروگاه‌ها به طور میانگین سالانه ۹ تا ۱۰ هزار کیلووات برق تولید می‌کنند.

او ادامه داد: این نهاد به ازای ایجاد هر نیروگاه خورشیدی، ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۵ ساله به متقاضیان پرداخت می‌کند.

شرایط جوی خراسان جنوبی و تابش مستقیم خورشید در ۳۲۰ روز از سال، ظرفیت مناسبی را برای تولید انرژی پاک و کسب درآمد برای متقاضیان فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار