احداث ۲۵ پد بالگرد ویژه امداد رسانی هوایی در استان اصفهان

مسئول اورژانس هوایی استان اصفهان از توسعه و تجهیز بیمارستان‌های مناطق کم بر خوردار استان اصفهان به پدبالگرد ویژه امداد رسانی هوایی تا پایان امسال خبرداد.

ابولفضل شایگان مسئول اورژانس هوایی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهارداشت: خوشبختانه بحث توسعه امداد رسانی هوایی از دو سال پیش تا کنون به عنوان یک مسئله جدی در استان اصفهان تلقی شده و تا به امروز طرح‌های بزرگی در این حوزه به بهره برداری رسیده که به عنوان  نمونه‌ می‌توان به تجهیز بیمارستان‌های مناطق کم برخوردار استان از پد بالگرد ویژه امدادهوایی نام برد که تا پایان سال اجرایی می‌شود.

او افزود: با مشارکت مستقیم استانداری قرار است مرحله احداث ۲۵ منطقه پد بالگرد ویژه امداد هوایی در شهرستان‌هایی همچون خور و بیابانک، برخوار، نطنز، شهرضا و نجف آباد به اجرا درآید.

مسئول اورژانس هوایی استان اصفهان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال از این ۲۵ پد بالگرد ۱۳ عدد آن در مناطق کم برخوردار احداث شده و ۱۲ عدد دیگر آن هم اکنون در دست اقدام است.

شایگان گفت: با تلاش‌های بی وقفه دستگاه‌های اجرایی استان مرحله تجهیز اماکن درمانی شهرستان نائین و خوانسار به امداد هوایی در سال گذشته به اتمام رسید.

او یاد آور شد: هم اکنون در سطح شهراصفهان تنها یک بیمارستان الزهرا مجهز به پد بالگرد هست و یک عدد بالگرد امداد رسانی هم با مشارکت مستقیم هوانیروز استان در این حوزه وجود دارد که با توجه به گفتگو‌هایی که با شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان شده است قرار است به زودی در هر منطقه یک بیمارستان مجهز به پد بالگرد شود.

مسئول اورژانس هوایی استان اصفهان گفت: ویژگی منحصر به فرد امداد‌های هوایی در رسیدگی به حوادث و مشکلات در سطح شهر، نجات افراد حادثه دیده مغزی و قلبی از مرگ است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.