اجرای طرح‌های حفاظتی در مراتع و جنگل‌های چهارمحال و بختیاری

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح قطعه بندی (پارسل بندی) حفاظتی در اراضی ملی استان اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید اسماعیل صالحی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های حفاظتی در مراتع و جنگل‌های استان گفت: طرح قطعه‌بندی (پارسل‌بندی) حفاظتی در اراضی ملی استان اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه اراضی ملی به عنوان بستر توسعه اقتصادی و زیر ساخت سرمایه‌گذاری در هر منطقه است افزود: این اراضی به عنوان امانت برای آیندگان است که باید با اصول صحیح و مبتنی بر توسعه پایدار مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌ها و اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

او با تاکید بر اینکه این طرح با همکاری بخش خصوصی، شرکت‌ها و تعاونی‌های فراگیر در حوزه منابع طبیعی اجرا شده است، ادامه داد: در این طرح کاربری‌های موجود در محدوده اراضی ملی شامل جنگل، مراتع و همچنین میزان تخریب و تصرف‌های که در این اراضی وارد شده، مشخص شده است.

صالحی با اشاره به اهمیت حفاظت، حراست و نگهداری از اراضی ملی گفت: در سال‌های گذشته بسیاری از اراضی ملی به دلیل تخریب مراتع و جنگل، قطع درختان جنگل، بهره‌برداری بی‌رویه از مراتع و تصرف اراضی دچار تخریب شده‌اند که با اجرای این طرح و محدوده‌بندی اراضی حفاظت، حراست و کنترل این اراضی توسعه پیدا می‌کند.

او افزود: امسال به منظور افزایش بهره وری و بهبود کیفیت و کمیت اقدامات حفاظتی در سطح استان طرح ساماندهی و ارتقا بهره‌وری نیرو‌های عملیاتی بخش حفاظت منابع طبیعی با عنوان طرح پارسل بندی اجرا شد که در این طرح شناسایی و پلاک‌بندی میزان جنگل و مرتع انجام شد.

صالحی اضافه کرد: براساس مقررات و متناسب با میانگین حفاظتی ۷۴ پارسل حفاظتی در استان تعیین و مشخص شد که نیرو‌های حفاظتی این محدوده‌ها را حفاظت کنند.

او ادامه داد: در این طرح عرصه‌هایی که در سال‌های گذشته احاله مدیریت شده اند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شرایط برای پر رنگ کردن حفاظت مشارکتی و افزایش همکاری مجریان طرح‌های منابع طبیعی فراهم شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.