نیکزاد: بودجه تأمین قیر تا پایان هفته تزریق می‌شود

نایب رئیس مجلس گفت: دستگاه‌های تعیین شده در قانون الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه ۹۹، جداول استانی خود را به مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا پایان هفته اعتبارات تأمین قیر اختصاص یابد.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ نشست مشترک علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با مسئولان دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، سازمان برنامه و بودجه و سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی با دستور کار بررسی روند اجرای قانون الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و تأمین قیر رایگان صبح امروز دوشنبه برگزار شد.

نیکزاد در تشریح نشست امروز، گفت: هر کمیسیون در مجلس شورای اسلامی چندین اولویت دارد، حال یکی از اولویت‌های کمیسیون عمران در مجلس یازدهم، بحث تأمین قیر بود که خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، قانون مذکور تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس قانون الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، قرار نیست که حواله قیر رایگان میان دستگاه‌ها توزیع شود تا از این محل رانت و فساد رخ دهد، بلکه قرار است اعتباری حدود ۴ هزار میلیارد تومان با تخصیص صد درصد از طریق سازمان برنامه و بودجه در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد.

نیکزاد افزود: بر اساس قانون مذکور، ۵۰ درصد از این اعتبارات در اختیار وزارت راه و شهرسازی، ۲۱ درصد در اختیار بنیاد مسکن، ۱۷ درصد در اختیار سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وزارت کشور، ۵ درصد در اختیار نوسازی مدارس، ۴ درصد در اختیار سازمان جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی و ۳ درصد در اختیار بسیج سازندگی قرار می‌گیرد. پس از آن این اعتبارات از سوی دستگاه‌ها به صورت استانی در اختیار سازمان‌های مربوطه قرار گرفته و آن‌ها از این محل اعتباری، صرفا اقدام به تأمین قیر می‌کنند.

آسفالت و روکش ۱۴۰ میلیون متر مربع جاده با اجرای قانون تأمین قیر رایگان

وی گفت: در نشست امروز مقرر شد که دستگاه‌های تعیین شده در قانون الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، ظرف ۴۸ ساعت جداول استانی خود را به مجلس و سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند تا ان شاء الله تا پایان هفته، اعتبارات مذکور اختصاص یابد. با اجرای قانون مذکور، ۱۴۰ میلیون متر مربع آسفالت و روکش خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار