کاهش چشمگیر تردد‌های شهری با اعمال محدودیت‌های کرونایی/ ارسال بیش از ۳۶ هزار پیامک جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفان

رئیس پلیس پایتخت درباره آخرین وضعیت اجرای محدودیت‌های تردد در دو روز گذشته توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت اظهار کرد: در دومین روز از اجرای طرح محدودیت‌های تردد و تعطیلی ٢ هفته‌ای به بازار آمدیم تا بازدیدی از وضعیت اصناف داشته باشیم.

وی افزود: من باید از ملت ایران تشکر کنم، زیرا بالای ۹۵ درصد از اصناف و کسبه محدودیت‌ها را رعایت کردند، در روز ۵۰ درصد و در شب بیش از ۷۰ درصد کاهش تردد‌های شهری را داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه این آمار‌ها نشانگر همکاری خوب مردم با پلیس است، گفت: ۷۰۳ تیم پلیسی در بیش از ۵۰۰ نقطه شهر تهران کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

سردار رحیمی تاکید کرد: در حوزه تردد‌های شهری و اصناف اعمال قانون را خواهیم داشت و طرح جدیدی برای استفاده از ماسک از درب منزل شروع کردیم که کسانی که فاقد ماسک باشند با دوربین‌های نظارتی اعمال قانون شوند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در ۲ شب گذشته بیش از ۳۶ هزار مورد پیامک برای اعمال جرایم ۲۰۰ هزار تومانی برای افرادی که رعایت نکردند ارسال شده است.

سردار رحیمی افزود: در حوزه مترو هم این هفته نسبت به هفته قبل کاهش ۲۵ درصدی تردد مسافران در تمام طول روز را داشتیم و در حوزه اصناف هم ۹۰ تیم از همکاران پلیس اماکن به صورت روزانه فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات ایجابی و تذکری هم سرلوحه کار پلیس است، در ۲ روز گذشته ۱۳۴ هزار تذکر از طریق بلندگو‌های پلیس به افرادی که ضوابط را رعایت نکردند، داده شده است.

سردار رحیمی افزود: ۲ یا ۳ مرکز همچون لیدوما و خلازیر به دلیل تجمع، جمع آوری شدند؛ در مجموع وضعیت خوب است و با همکاری مردم امیدواریم بتوانیم روند خطرناک را مدیریت کنیم.

وی گفت: ما به هیچ عنوان خودرو‌هایی که یک نفر سرنشین دارند و فرد مذکو ماسک استفاده نکرده را اعمال قانون نخواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار