صادقی نیارکی در جمع خبرنگاران:

لوازم خانگی بوش ثبت سفارش شده بود

معاون امور صنایع وزارت صمت، گفت: کانتینر‌های لوازم خانگی بوش پیش از اعلام ممنوعیت ها، ثبت سفارش شده بود.

لوازم خانگی بوش ثبت سفارش شده بودبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌  مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در حاشیه نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن، در پاسخ به سوالی درباره واردات ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کالا‌ها قبل از اعلام ممنوعیت، ثبت سفارش شده و ارز آن نیز منتقل شده است.

وی افزود: وارد کننده نیز حسب این اتفاق و به استناد قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی، تقاضای حقوق مکتسبه کرده و حکم بدوی و تجدید نظر دیوان عدالت اداری نیز مبنی بر این بوده است که وی می‌تواند کالاهایش را از گمرک ترخیص کند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: اخیراً معاون فنی گمرک گفته است که در استعلام مجدد از دیوان عدالت اداری، حکم ترخیص این ۴۲۰ کانتینر تا زمان رسیدگی به موضوع ملغی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین در خصوص اعلام گمرک مبنی بر ضبط این کالا‌ها به نفع دولت نیز گفت: بر اساس قانون اموال تملیکی کالا‌هایی که قابل قابلیت ترخیص نداشته باشد در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرد تا مسیر قانونی خود را طی کند.

معاون امور صنایع وزارت صمت خاطر نشان کرد: با توجه به استعلام گمرک از دیوان عدالت اداری؛ این کالا‌ها تا تعیین تکلیف نهایی ترخیص نخواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات واردات کالا‌های اساسی چگونه ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی بوش به راحتی وارد کشور می‌شود؟ نیز تصریح کرد: واردات کالا‌های اساسی نظام ارزی و مسیر خود را دارد و این در حالی است که سفارش این لوازم خانگی پیش از اعلام ممنوعیت انجام گرفته است، لذا ممنوعیت قانون نمی‌تواند عطف به ماسبق شود، اما به هر حال این پرونده نیازمند بررسی‌های دقیق است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۰۳:۲۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بوش پدر یا پسر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
آخه جنس ایرانی گرفتم یخچال دوقلو ۶ ماه بعد از خرید هی میره تعمیرگاه یا تعمیر کار میاد خونه ولی فامیلای ما خارجی دارن یه بار تعمیر کار نیومده خسته شدم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۲۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
بوش عجب لوازم خانگی خوبیه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
تمام كمبود جنس تو بازار تقصير گمرك
آخرین اخبار