اهدای ۵ شی تاریخی به میراث کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی کرمان گفت: ۵ قطعه شی تاریخی از سوی مردم جنوب به میراث فرهنگی کرمان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ سید علی حسینی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اهدای ۵ قطعه شی تاریخی از سوی مردم جیرفت و کهنوج به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان خبر داد.

او افزود: ۵ قطعه شی تاریخی از طریق فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه از اموال تاریخی و فرهنگی و جلب مشارکت‌های اجتماعی از سوی چندین نفر از اهالی شهرستان های جیرفت و کهنوج به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اهدا شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه اشیای مذکور برای تعیین قدمت به کارشناسان باستان شناسی تحویل داده شده است، تصریح کرد: این اشیا شامل کاسه و ظرف‌های سفالی می‌شود.

او گفت: در سال‌های گذشته فعالیت‌های موثری در خصوص جلب مشارکت‌های مردمی، همچون کلاس‌های آموزشی و جلسات متعددی در این زمینه با حضور مردم و مسئولان شهرستانی انجام شده که این فعالیت‌ها منجر به اهدای تعداد زیادی از اشیای تاریخی به این اداره کل شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان داشت: نیرو‌های یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیرو‌های امنیتی و انتظامی به صورت ۲۴ ساعته از تمامی اماکن تاریخی و محوطه‌های باستانی سطح استان کرمان مراقبت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار