بانوی رکورددار اهدای خون: ۱۸۷ بار خون دادم

ماندانا حجاریان بانوی دارنده مدال طلای اهدای خون و رکورددار این امر خداپسندانه است که ۱۸۷ بار در سازمان انتقال خون استان کرمان حضور یافت و خون خود را اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ماندانا حجاریان بانوی دارنده مدال طلای اهدای خون و رکوردار این امر خداپسندانه است که  ۱۸۷  بار در سازمان انتقال خون استان کرمان حضور یافت و خون خود را اهدا کرد.

حجاریان  با تأکید بر اینکه وظیفه هر انسانی است که در هر زمان برای اهدای خون آماده باشد به ویژه ما ایرانیان که در نوع دوستی زبانزد و شهره هستیم، اظهار کرد: اهدای مستمر و مداوم خون نه تنها موجب ضعف و ناتوانی جسمانی نمی‎شود، بلکه غذای سالم و غنی از انواع پروتئین‎ها و ویتامین‎ها به همراه ورزش بدن را جوان، شاداب و سرزنده نگاه می‎دارد.

رکوردار اهدای خون عنوان کرد: تمام اهداکنندگان خون با این عمل خیرخواهانه به احساس آرامش و رضایتمندی دست می‎یابند و این ثمره بخشش خالصانه و بی‎منت آن‌ها است که به خود شخص باز می‎گردد.

او با ابراز تأسف از کاهش آمار اهداکنندگان خون، تصریح کرد: یک اهداکننده خون باید مواد پروتئینی لازم، انواع مغز‌ها و ... را در سبد غذایی خود قرار دهد تا بدن او توانایی تولید خون سالم و باکیفیت برای اهدای آن به بیماران مختلف از جمله تالاسمی، هموفیلی، تصادفی، نوزادان نارس، زایمان و انواع اعمال جراحی را داشته باشد.

حجاریان گفت: تصور بنده بر این است که به دلیل تورم موجود مردم امکان تأمین مواد غذایی لازم را که برای اهدای خون نیازمند هستند، ندارند در نتیجه هنگامی که افراد توانایی خرید مواد مطلوب و مغذی خوراکی را نداشته باشند، نمی‎توانند، خون باکیفیت و کمیت مناسب را تولید کنند.

بانوی دارنده مدال طلای اهدای خون ادامه داد: اگر تعداد اهداکنندگان خون کاهش یابد، بیماران زیادی از بین می‎روند، زیرا هیچ چیز جایگزین این ماده حیاتی نمی‎شود.

خون خود را از بیماران و نیازمندان دریغ نکنیم

حجاریان بیان کرد: مردم هرگز نباید تصور کنند که با اهدای خون در مدت شیوع این بیماری برای آن‌ها مشکلی پیش می‎آید و در معرض کرونا قرار می‎گیرند، این تصوری پوچ بیش نیست، زیرا جان کارکنان سازمان انتقال خون و اهداکنندگان برای متولیان این بخش بسیار حائز اهمیت است و تمام مراحل بهداشتی در آنجا رعایت می‎شود.

او تأکید کرد: می‎طلبد، اهداکنندگان خون با اطمینان خاطر در مراکز اهدای خون حضور یابند و در این ایامی که بیش از هر زمان دیگری به خون نیازمند هستیم، خون خود را از بیماران و نیازمندان دریغ نکنند.

بانوی دارنده مدال طلای اهدای خون اضافه کرد: همچنین در شرایط بیماری کرونا اهداکنندگان باید به شدت مراقب سلامتی خود باشند، از حضور در تجمعات غیرضروری پرهیز کنند و تا حد امکان در خانه بمانند، زیرا با بیمار شدن آن‌ها یک اهداکننده کمتر می‎شود و از این طریق جان بیمارانی که به خون او نیازمند بودند به خطر می‎افتد.

حجاریان خاطرنشان کرد: عاجزانه از تمام هموطنان تقاضا دارم که در این دوران شیوع ویروس کشنده و منحوس کرونا که ناجوانمردانه و بی‎رحمانه پیر و جوان ما را دچار مشکل کرده است، اهدای خون را ترک نکنند و با این کار خداپسندانه به نیازمندان جان تازه‎ای ببخشند و از این طریق هم سلامتی خود و هم دیگران را تضمین کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.