افزایش ارزش افزوده سیب زمینی استان مرکزی

با بهره گیری از صنایع تبدیلی ارزش افزوده سیب زمینی استان مرکزی افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با بهره گیری از صنایع تبدیلی ارزش افزوده سیب زمینی استان مرکزی افزایش یافته و شرایط فرآوری بیش از نیمی از تولید سیب زمینی استان مکزی فراهم شده است.

قابضی مدیرعامل واحد صنعتی فرآوری محصولات غذایی در کمیجان گفت: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و ظرفیت تبدیل سالانه ۶۰ هزار تن سیب زمینی به خلال سیب زمینی نیمه آماده منجمد را دارد.

قابضی افزود: با فرآوری سیب زمینی زمان نگهداری این محصول تا چهار برابر و ارزش افزوده تا ۴۰ درصد افزایش یافته و شرایط صادرات محصول به بازار‌های جهانی ایجاد می‌شود.

او اضافه کرد: کشت سیب زمینی با واریته‌های دارای ماده خشک بالا نیاز این صنعت برای تامین ماده خام است که در صورت گسترش فعالیت‌های ترویجی و تشویق کشاورزان به کشت این واریته ها، کارخانه‌های فرآوری مشتری چهار فصل محصولات بخش کشاورزی هستند.

در کشور ایران ۱۰ هزار واحد صنعتی صنایع تبدیلی فعال است که ظرفیت تبدیل، فرآوری و بسته بندی ۴۰ درصد از تولید سالانه ۱۱۷ میلیون تن محصولات کشاورزی را در اختیار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.