سفر محرمانه فائز السراج به قاهره مصر

یک مقام ارشد دولت وفاق ملی لیبی از سفر محرمانه نخست وزیر این دولت به قاهره و گفتگوی او با مقامات مصری خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، «فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی که سازمان ملل متحد آن را تایید می‌کند، از سفر محرمانه فائز السراج به قاهره مصر خبر داد.

او گفت: فائز السراج هفته گذشته در سفر محرمانه چند ساعته به قاهره با مقامات مصر دیدار و گفتگو کرد. فتحی باشاغا به جزئیات گفتگوی فایز السراج با مقامات مصر اشاره نکرد. به گفته او، فائز السراج پس از توقف چند ساعته در قاهره و دیدار با مقامات مصری راهی بحرین شد.

باشاغا پس دیدار رسمی از فرانسه و بازگشت به لیبی دیروز گفت: از مقامات مصری خواسته است سفر او به قاهره که به صورت جداگانه صورت گرفت، علنی باشد. وی تلاش کرد خود را به عنوان نامزد جانشینی فائز السراج معرفی کند به طوری که مدعی شد ادارات نیرو‌های امنیتی و پلیس در مناطق شرق، غرب و جنوب لیبی از لحاظ اداری و مالی تابع او هستند. او از نهاد‌های قضایی لیبی خواست تا درباره اقدام دیوان محاسبات در تعلیق طرحش درباره توسعه ساختار صدور روادید‌ها تحقیق کنند.

در همین حال هیئتی از مجلس نمایندگان وابسته به دولت وفاق ملی برای حضور در نشست مشورتی وارد مغرب شد. این نشست مشورتی مقدمه‌ای برای جلسه هفته آینده در شهر «غدامس» لیبی است. هیئت اعضای پارلمان شرق لیبی نیز برای شرکت در نشست مشورتی با یک فروند هواپیمای اختصاصی راهی مغرب شد. در همین حال پیش بینی می‌شود «عقیله صالح» رئیس پارلمان شرق لیبی به دعوت «علی عبدالعال» همتای مصری اش به زودی راهی قاهره شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار