تحویل خودرو با موعد نامعلوم/ پیش فروش هایی که تنها پول به جیب خودروسازها ریخت!

از اولین طرح قرعه کشی تاکنون خودروسازان اقدام به ثبت نام خودرو و اجرای طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده کرده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که برای سر و سامان دادن به بازار خودرو طرح فروش خودرو به صورت قرعه کشی برگزار شد، اما و اگر‌هایی پیش آمد و عده‌ای به شدت مخالف این طرح و آن را به ضرر مردم و خودروسازان دانستند و عده‌ای هم موافق بودند چرا که ادعا داشتند این طرح باعث می‌شود خودرو به دست نیازمند واقعی برسد.

از اولین طرح قرعه کشی تاکنون خودروسازان اقدام به ثبت نام خودرو و اجرای طرح‌های پیش فروش و فروش فوق العاده کرده اند. از اردیبهشت ماه تاکنون  که طرح‌های مختلفی از فروش فوق العاده و پیش فروش و فروش مشارکتی اجرا شد، خودروسازان ۳ بار قیمت خودرو را افزایش دادند که این روند مشکلات زیادی را برای افرادی که در طرح‌های پیش فروش شرکت کرده بودند، ایجاد کرد.

در سال‌های گذشته افراد زیادی اقدام به خرید مشارکتی خودرو کرده اند و سود اندکی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده که این سود بین ۶ تا ۹ درصد بوده است. حال مشکلی که پیش آمده این است که خودروسازان اکنون به تحویل خودرو‌های معوق در سال‌های گذشته کرده اند و به این تعداد خودرو‌های فروش فوق العاده هم اضافه شده است.

گزارش/ اما و اگر‌های پیش فروش خودرو؛ اقدام عجیب خودروسازان برای بدست آوردن نقدینگی

از طرفی برای جذب نقدینگی اقدام به اجرا طرح پیش فروش و فروش مشارکتی کرده اند که در اوایل برپایی این طرح قرعه کشی، مدت زمان تحویل خودرو نهایت یک سال بود، اما اکنون خودروسازان اقدام به ثبت نام برای پیش فروش خودرو و تحویل ۲ ساله خودرو کرده اند که در آن مبلغ بالایی هم از فرد دریافت می‌شود.

درحالیکه پیش از این مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت موعد تعیین تکلیف خودرو‌های پیش فروش شده را پایان نیمه نخست سال ۹۹ اعلام کرده بودند، اما با گذر از این ضرب العجل هنوز خریداران خودرو‌های پیش فروش شده در بلاتکلیفی به سر می‌برند.  

پیش فروش خودرو اشتباه است

شیوا رئیس شورای رقابت آنطور که بیان کرده با این طرح‌های پیش فروش و فروش مشارکتی کاملا مخالف است و وزارت صمت را مسئول اجرایی شدن این طرح می‌داند.

به گفته این مقام مسئول، قرار بر این بود ۶۰ درصد تولید خودرو به تعهدات گذشته خودروسازان اختصاص پیدا کند. اگر خودروسازان این تعهدات که به سال‌های گذشته بر می‌گردد، را نداشتند کل تولیدی آن‌ها اکنون به بازار تزریق می‌شد در حالی که در حال حاضر تنها  ۴۰ درصد تولید به بازار تزریق می‌شود و ۶۰ درصد تزریقی دیگر به معوقات باز می‌گردد.

گزارش/ اما و اگر‌های پیش فروش خودرو؛ اقدام عجیب خودروسازان برای بدست آوردن نقدینگی


بیشتر بخوانید


شیوا معتقد است که تا  ۲ سال دیگر مشخص نیست که چه اتفاقاتی در حوزه صنعت خودرو رخ داده است و این طرح‌های پیش فروش مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، علاوه بر این  معلوم نیست وزرای کنونی در سمت خود باشند که تعهد به وجود می‌آورند.

او در خصوص پیش فروش خودرو‌هایی که نام مشخص و نشان مشخصی ندارند، گفت: پیش فروش خودرو‌هایی که چارچوب و شناسنامه ندارند اشتباه است و وزارت صمت باید به این‌ماجرا ورود کند.

شیوا گفت: وظیفه ما این است که قیمت منصفانه را اعلام کنیم. اکثریت به این موضوع رای می‌دهند که مصرف کننده واقعی باید خودرو بگیرد و برخی می‌گویند حاشیه سود به جیب دلالان می‌رود. طرح قرعه کشی عملی شد، اما برخی از این طرح شکایت داشتند،   همان افراد بیایند طرح دیگری را ارائه دهند که خودرو به نیازمندان برسد و همه راضی باشند.

این مقام مسئول گفت: تولید کننده برای ادامه حیات نیاز به سود دارد در غیر این صورت به بن بست می‌رسد، برخی هم می‌گویند چرا ۳ ماه یکبار باید افزایش قیمت داشته باشیم، چون قیمت نهاده‌های تولید ۳ ماه یکبار افزایش می‌یابد، در حالی که خود خودروسازان در نظر داشتند هر ماه افزایش قیمت داشته باشند.

گزارش/ اما و اگر‌های پیش فروش خودرو؛ اقدام عجیب خودروسازان برای بدست آوردن نقدینگی

رئیس شورای رقابت گفت: اکنون وضعیت طوری است که مصرف کننده و تولید کننده راضی نیستند. اما موضوع دیگر مورد بحث به پیش فروش خودرو‌هایی باز می‌گردد که هویتی ندارند، اما آن را پیش فروش می‌کنند. جای تاسف دارد وقتی خودرویی ماهیت مشخصی ندارد وعده پیش فروش می‌دهند در صورتی که قیمت مشخصی هم ندارد.

نداشتن پول کافی عاملی در شرکت طرح پیش فروش !

حال از طرفی سود مشارکتی که برای این طرح‌های پیش فروش در نظر گرفته اند کاملا کم است.  یکی از متقاضیان خریداران خودرو  در گفتگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: چند ماه است که برای خرید خودرو به سایت‌های فروش ۲ خودروساز مراجعه می‌کنم، اما با توجه به اینکه برای پیش خرید نیاز است تا قرعه کشی صورت گیرد و هیچ وقت موفق به برنده شدن در قرعه کشی را نشدم، مجبور به خرید حواله خودرو شدم.  

او بیان کرد: از طرفی قیمت خودرو در بازار آزاد به شدت افزایش یافته و توانایی خرید ندارم. بعد از مقدری جست و جو در سایت‌های مجازی، حواله خودرویی را خریدم که بابت این خرید ۲۰ میلیون تومان به فرد فروشنده تحویل دادم. علاوه بر آن به دلیل اینکه فروشنده زمان پیش خرید ۳۵ میلیون تومان واریز کرده بود، این مبلغ را هم پرداخت کردم.

بدست آوردن نقدینگی با پیش فروش‌های ۲ ساله

میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خودروسازان برای تامین نیاز مالی خود اقدام به برپایی طرح‌های پیش فروش می‌کنند. هزینه خودروسازان افزایش یافته به همین دلیل خودرو را پیش فروش می‌کنند تا تامین مالی صورت گیرد.  

گزارش/ اما و اگر‌های پیش فروش خودرو؛ اقدام عجیب خودروسازان برای بدست آوردن نقدینگی

این کارشناس صنعت خودرو گفت: تقاضا برای خودرو زیاد است، از طرفی آن‌ها نمی‌توانند به اندازه تقاضا خودرو تولید کنند از این رو طرح‌های پیش فروش را اجرا می‌کنند تا هم تامین مالی کنند و تعداد متقاضیانی که نیاز واقعی به خودرو دارند، شرکت خواهند کرد.  

از طرفی کارشناسان صنعت خودرو و مسئولان، می‌گویند که عرضه خودرو به بازار کم است و همین عامل باعث بروز افزایش قیمت و مشکلات در این صنعت شده است، اما از طرفی آنطور که گمرک اعلام کرده ما نه تنها کمبود بلکه صادرات خودرو هم داریم. سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار کرد: در سال ۹۸، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شده است.

وی افزود: کشور عراق با ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار، آذربایجان با یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد اول خودرو‌های ایرانی بودند.

لطیفی در ادامه در خصوص میزان صادرات خودرو گفت: هنگ کنگ با ۱۱۶ هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار، تایوان با ۷۹ هزار و ۵۲۱ دلار، چین با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با هفت هزار دلار و امارات با چهار هزار و ۶۶۲ دلار دیگر خریداران خودرو از کشورمان بودند.

سخنگوی گمرک در خصوص خودرو‌های صادراتی توضیح داد: خودروی ساینا بیش از ۹۰ درصد سبد صادرات خودرو در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است و پراید، تیبا، کوئیک، سمند، پارس، ۲۰۷، هایما، دنا و ... مابقی سهمی کمتر از ۱۰ درصد را در بر می‌گیرند.

لطیفی افزود: بیشترین تنوع خودرویی با خودرو‌های تیبا، ساینا، کوئیک، وانت آریسان، پژو پارس، پراید ۱۳۱ و رهام به مقصد اسپانیا تعلق دارد.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، اگر به جای اجرا شدن طرح پیش فروش، خودروسازان طرح فروش فوق العاده را چند ماه یکبار اجرا کنند بازار کنترل بهتری پیدا خواهد کرد و مشکلات این صنعت از بین خواهد رفت.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
چرا فروش فوق العاده های خرداد حداکثر تحویل ۹۰ روز رو تحویل ندادند هنوز!
سایپا میگه مشکلِ راهوره و شماره پلاک ندارند!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی موسوی نژاد
۰۳:۵۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
عالی
اموزنده
جامع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خودرو عرض ششماه80درصد گرون شده
اونوخت 53میلیون من بدبخت در عرضیکسال خواهد شد 58
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
تازه مال ما چون موعد تحویل یکسال هست با سود صفر درصده. هر جا بگی امسال پول میدی سال بعد بهت ماشین میدن به ریشت میخندن اونم با سود صفر صفر، صنعت خودروسازی ما مثل یه بچه لوس و ننر شده که تا یه ونگی میزنه همه چیز براش فراهم میشه و این وسط مردم هستن که دارن ضرر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۱:۳۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
تنها راه حل مشکل خودرو وارد کردن خودرو و صادر نکردنه
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۰:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
الان دوساله پول ریختم واسه ساینا هنوز ندادن
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۱۹:۵۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
چرا خودرویی که سال گذشته ثبت نام کردیم الان باید تقریبا دو برابر قیمت سال گذشته تحویل بگیریم به خدا پارسال خیلی کمتر از این قیمت کارخانه در بازار بود وکیل ما خداست کسانی که در این کار دست دارند جوابگوی خدا باشند.مطمئن باشید روز حسرتی هم وجود دارد که بگین ای کاش به عقب بر گردیم جبران کنیم الان وقت هست پس جوابگوی خدا وبنده خدا باشین مسئول محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام شش ماه پیش در قرعه کشی اسممون بیرون اومد وکوئیکsثبت نام کردیم ولی امروز گذشت شش ماه میگویند کوئیک عادی بردارید یا هم صبر کنید فعلا مشخص نیست کی تحویل بگیرید گران کردند و تاریخی که مشخص کردند هم تحویل نمیدهند مصخره کردید پول را از مردم جلوتر میگیرید ولی ساخت ماشینی که پیش فروش کردید در شرکت ندارید کی باید جواب بدهد کسی نیست این مشکلات را رفع کند از عذاب خدا بترسید که با مردم این کار میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
به این مدل هم میگن ثبت نام ماشین فردایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
نخرین تا ارزان بشه
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۸:۲۲ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
کجا بدست مشتری واقعی میرسه ؟این دوتا شرکت پدر ملتو دراوردن اینها فقط فکر منفعت وجیب خودشونن وبس... چرا نمیذارن خودرو خارجی وارد بشه؟؟؟ تمامی این خودرهای غیر استاندارد ملتو پیر وکور کرده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
قیمت کارخانه بایدکاهش پیداکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
همه از وزیر و نماینده و شیوا شیدا ،همه باهم دارید به ملت ظلم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سایپا باید ازگران کردن هرسه ماهه خودرو خودداری کندالان قیمت بازار ازکارخانه کمتر است وپول ما یکسال در حساب سایپا خوابیده است بدون هیچ سودی ایااین عادلانه است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
وانت آریسان به اسپانیا؟؟؟؟
جوک سال بود خداییش
منکه ححال خندیدن ندارم...
واردات خودرو بایدآزادبشه بدون تعرفه فرغون سازهاهم قیمت نجومی صادرکنن
پیش فروش هرچی دیدیم بجزخودرو
علی برکت ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
هیچ کس به فکر مردم نیست رسانه حق رو بگو سایپا هرجور می خواد قرارداد می نویسه آخرش هم همون رو هم اجرا نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اگه مردم صف نکشن برای خرید وثبت نام اینطوری نمیشه خلایق هر چه لایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بنده برج سه خودرو کوییکs سایپا ثبت نام کردم و ماه ابان موعد تحویلش بوده است
حالا با گذشت یک ماه از موعد تحویل برای من دعوت نامه کوییک معمولی فرستادند
با شرکت تماس گرفتم میگویند سایپافعلا خودرو آپشنال تولید نکرده است
اگر همین را نگیری از دستت میرود
انصافا زمانی که من ثبت نام کردم چهل میلیونو هشتصد به حساب ریختم
اگر همان موقع سی میلیون دیگر میدادم که همین کوییک معمولی را بهم میدادند
نه اینکه همان ماشین را به من گفتند نود میلیون دیگر به حساب واریز کن
این است حمایت از تولید ملی ،با پا گذاشتن روی مردم و له کردن سرمایه و جسم آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
جالبه خودرو های ما راحت به دست مردم خارج می رسه اما خودمون این همه دردسر باید بکشیم اونم با قیمت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
ایران خودرو سایپا خودروهای ثبت نامی که موعدشون گذشته رو تحویل نمیدن حال هر 10 روز یکبار فروش فوق العاده گذاشتن واقعا ملت رو چی فرض کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خدیاااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
ایا در کشورهای دیگه دنیا مردم ب این صورت خودرو تهیه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
این حرفا چیه نمی تونیم تحویل بدین چرا مردم مسخره کردین واقعآ که اگه توان تحویل ندارین باید پول مردم به نرخ روز بدید مملکت همه جاش شده دزد بازار دولت از اون ور تو بورس پول مردم رو زد بجیب حالا دو تا خودرو ساز دولتی میگن نمی تونن تحویل بدن نمی تونستید غلط کردین پیش ثبت نام یا فروش فوری گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
جلوی افزایش قیمت هر 3 ماه رو بگیرید خودروساز پدر مردم را در آورده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
هم باید جلوی افزایش های سه ماهه گرفته بشه و هم باید به دلیل کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو کاهش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
آیا این مصداق بارز حرام خواری خودروسازان و کلاهبرداری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
کامیار
۱۱:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اگر تصمیم گیرندگان دولتی خودشان از مافیای خودرو نیستند، صادرات خودرو را متوقف کنند.
اما کیه که از این دلار های نازنین دست بکشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
مملکت شده بی صاحب هر کی هر چی دوست داره سر این ملت میاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
طنز تلخی شده خودرو سازیمون. بنز و بی ام دبلیو رو اول تولید میکنن بعد دنبال مشتری میگردن برای فروش. ما اینجا چهار چرخه می سازیم اسمشو میذاریم خودرو. پولش و پیش پیش میگیریم بعد به مشتری میگیم هر وقت دلمون خواست ماشینتو میدیم البته یادت باشه قیمت روز حساب میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
سید عباس
۱۰:۳۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
ماشین تیبا دوگانه سوز اسفندماه سال1397تکمیل وجه کردم شرکت سایپا قرار شده 30روز ماشین تحویل بده اما هنوز ماشین تحویل نداد هر چقدر زنگ میزنم 096550 میگه ماشین دوگانه سوز پلاک نمیشه یا مگه قطع کم دارم الان 20ماه دیرکرد داره
بهمن ماه سال1398 شکایت کردم سازمان صنعت معدن و تجارت سه ماه بعد شکایت تایید شده و برای رای به سازمان تعزیرات حکومتی تهران شعبه 11رفت الان 7ماه است که تعزیرات هنوز رای صادر نکرد....
ساپیا ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم ظلم میکن دولت حمایت میکن...
من یه کارگر ساده هستم خواستم یه ماشین بخرم که اسنپ کار کنم...
تو را خدا همه جاه نشر دهید..... یا علی
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۰:۳۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خیانت به خون شهدا توسط دولت و مافیای خودورساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
عدم پاسخگویی سایپا در تحویل ساینا معمولی و پلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
yjc گزارش تهیه کن مخصوصا سایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره هر روز یه چیز میگید....
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۰۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
قیمتو برای پیش فروشا افزایش ندین ما اگه اینهمه پول دلستیم همون موقع میخریدیم لز بازار لطفا مردمو به پول نفروشین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
قیمتای کارخانه رو کاهش بدین مردمو به چند تا اختلاص گر نفروشین
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۹:۵۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بخاطر خودروسازا و کسانی که دنبال منافع خود هستند دارین مردمو از خودتون دلسرد میکنین تو این شرایط حساس یه تیکه آهن پاره که با این قیمتای کارخانه شده آرزوی ما جوونا لطفا قیپتارو کاهش دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام
واقعا بی عدالتی وظلمه .بنده ازایران خودرو حواله ای دارم برا شهریور1401 .تا اون موقع قیمت واقعی هم مشخص نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
کسانی که باچنین شرایطی خودرومیخرند،مجرم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
دزدی که شاخ و دم نداره این هم یه مدلشه دیگه
Germany
باقرخان سالار ملی
۰۹:۴۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
حیدررر حیدرر حیدر
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۰۹:۴۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
من ساندرو استپ وی تحویل مرداد97 رو در سال 96 ثبت نام کردم اما سایپا نامطمئن هنوز اون رو تحویل نداده ودائم بهانه میاره دوستان رو توصیه میکنم به این خودرو ساز اعتماد نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بابا این تولید لگنایی که شما راه انداختین اگه زیان ده هستن منحلشون کنین
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۹:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
حیف این ملت که گیر شماها افتادن حیف
-
ملت
۰۹:۱۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
واقعا خجالت آوراست که به ملت به ریال حقوق میدهیدولی قیمتهای کل اجناس وازهمه بدترخودروو......رئحتی برابردلار هم نه بلکه چندبرابرقیمت واقعی کجبوربه خریدمیکنیداگه راست میگیدگمرکروبازکنیدببینیدکسی نگاهی به قیمت وخودروهای شماخواهدکردکالایی که دریکسال چندده صدبرابرافزایش ودولتمردان هم حتی یک چرانگفتندرازش دردرصدگیری یا خودشان همه سهیم دراین سودهای چندصدبرابری قیمت تمام شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
فقط پول به جیب خودرو ساز نمیره.به جیب خیلیا می‌ره که دستشون با اونا تویه کاسس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خدایا کمک
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۰۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بی زحمت از شورای رقابت پیگیر باشین چرا قیمت خودرو های تازه تولید رو اعلام نمیکنه و به شرکت بهانه میده تا طرح تعویض خودرو رو اجرا کنه مثلا از خرداد ساینا اس رو فروش فوق العاده کرده تا الان قیمتش مشخص نیست.... بی زحمت پیگیری کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی*
۰۸:۵۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
تازه به این نتیجه رسیدید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
اینه مملکت داری؟
Canada
ایرانی
۰۸:۳۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
باشگاه خبرنگاران جوان لطفا پیگیری کنید...قیمت کارخانه باید کاهش پیدا کند....لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
جالبه خودرو برای تحویل به مردم بی نوای ایران ندارید اونوقت پز صادرات خودرو رو میدید و مثلا می گید به اسپانیا خودرو صادر کردیم یا اینجا دروغ می گید یا اونجا دروغ ی گید درهرحال راست نمی گید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
انشالله در اتیشی که درست کردید بسوزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
کمک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
چرا وقتی کارمندان به اداره نمی روند و یا با عناوینی مثل دورکاری!!! در خانه پول بدون کار می گیرند؟! در ادارات مگر چقدر کارمفید انجام می دادند که در خانه شان انجام دهند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
یعنی تو این مملکت یک مرد پیدا نمیشه جلو این زالوها رو بگیره
ما قول میدیم
ماهی 10 میلیون به حساب تکتک این آقای زاده های شاغل در خودروسازی ها واریز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
Shahin Sabzevari
۰۷:۴۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
سلام
رسانه طرفدار مردم ، عاجزانه خواهش میکنیم

از باز شدن واردات حمایت کنید ، تا فضای رقابتی در کشور ایجاد شود
کلأ انحصار باعث فساد میشود
اما با باز شدن واردات ، فضا کاملأ رقابتی خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۹
واردات کنترل شده انجام بدین
آخرین اخبار