پیش‌بینی بسته شدن راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: احتمال دارد بارش نخستین برف پاییزی فراگیر در روز پنجشنبه این هفته راه‌های روستا‌یی مناطق کوهستانی و سردسیر استان آذربایجان شرقی را ببندد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امیدفر رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت:سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز چهارشنبه وارد آذربایجان شرقی می‌شود و موجب بارش باران و برف در مناطق مختلف خواهد شد.

او گفت: فعالیت اصلی این سامانه از روز پنجشنبه در استان آغاز می‌شود و از روز جمعه از فعالیت آن کاسته شده و از روز شنبه به تدریج از سطح استان خارج می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: این سامانه همچنین موجب کاهش نسبی ۲ تا ۵ درجه‌ای دمای استان شده و در مناطق گرمسیر، آبگرفتگی معابر و در مناطق سردسیر کاهش دید، اختلال در عبور و مرور خودرو‌ها در راه‌های ارتباطی به ویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و لغزندگی معابر و جاده‌ها را به دنبال دارد.

امیدفر توصیه کرد: اقدامات به موقع در خصوص برف روبی و نمک پاشی راه‌های ارتباطی، مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرژی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی صورت گیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.