تشکیل کمیته های اجرایی برای کاهش ، مدیریت و کنترل بیماری کرونا در آبادان

فرماندار ویژه آبادان گفت: پنج کمیته برای طرح محله محور مقابله با کرونا در آبادان تشکیل شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدزین العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان روز دوشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در آبادان گفت: پنج کمیته اجرایی برای کاهش، رصد، مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در قالب قرارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی در شهرستان آبادان تشکیل شد.

او افزود: این طرح مبتنی بر برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، به صورت مشترک بین بسیج و دانشکده علوم پزشکی آبادان و با هدف قطع زنجیره کرونا در محله‌های مختلف آبادان اجرا می‌شود.

فرماندار ویژه آبادان خاطرنشان کرد: کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی با هدف جذب کمک‌های مردمی و نهاد و سازمان‌ها و سفیران سلامت با هدف شناسایی خانواده آسیب‌پذیر و توزیع منابع و کمک‌ها به آنها، و کمیته رهگیری و مراقبت به منظور شناسایی افراد مشکوک از طریق سامانه‌های جامع سلامت و پرونده سلامت، با همکاری پایگاه بسیج و با هدف بیماریابی و ضدعفونی منازل افراد دارای تست مثبت کوونا توسط تیم‌های مراقبتی تشکیل شده است.

معاون استاندار گفت: همچنین کمیته آموزش همگانی با هدف آموزش همگانی و برنامه‌ریزی برای مقابله با ویروس کرونا با استفاده از هرخانه یک پایگاه بهداشتی، با بهره‌گیری از تمامی امکانات محلی و رسانه‌ها و مشارکت گسترده پایگاه‌های بسیج و مردم، کمیته پایش و نظارت با هدف اطمینان از انجام دقیق و منظم برنامه‌های پیش‌بینی شده با تمرکز بر اجرای محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در هر محله، و کمیته عملیاتی محله و منطقه با محوریت بسیج مسوولیت فرآیند فنی و پشتیبانی و هماهنگی تیم‌های حمایتی و مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است.

موسوی افزود: این طرح به منظور افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رهگیری و رصد فعال و ارایه مراقبت‌ها و خدمات ضرروی بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری به بیماران و شناسایی زودهنگام مبتلایان به کووید ۱۹ در آبادان اجرا می‌شود.

فرماندار آبادان بیماریابی فعال و قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی، و تست گسترده در شهرستان را از برنامه‌های اجرای این طرح اعلام کرد و ادامه داد:حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری نیز از اهداف این طرح است.

او به توزیع ۲۰۰ هزارماسک و توزیع هزاران بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا در آبادان اشاره کرد و افزود: مردم آبادان پس از آغاز محدویت ۲ هفته‌ای کرونا تاکنون، همراهی خوبی در اجرای این طرح داشته‌اند.

آرش یلالی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز در این نشست گفت: تست‌های تشخیص سریع کووید ۱۹ در هفته جاری در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار خواهد گرفت و از آن برای تشخیص سریع بیماران با کمک بسیج در محله‌های هدف استفاده خواهد شد.

او افزود: منطقه ذوالفقاری آبادان به عنوان یکی از محله‌های هدف در این طرح است و در نخستین گام از نیرو‌های مجرب بسیج در غربالگری و شناسایی افراد مشکوک به کرونا و قرنطینه افراد مبتلا به کووید ۱۹ استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.