جزئیاتی از آتش سوزی منزل به خاطر اختلاف مالی در شیراز/ کشف ۷۱۰ تن پیاز احتکار شده در سپیدان

مهم‌ترین حوادث ۳ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۷۱۰ تن پیاز احتکار شده در سپیدان

جانشین فرماندهی انتظامی فارس از کشف ۷۱۰ تن پیاز احتکار شده به ارزش ۲۸ میلیارد ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس گفت: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان به منظور طرح مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی، از دپو حجم زیادی پیاز واقع در ۲ انبار مطلع شدند.

او افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها، موفق شدند ۷۱۰ تن پیاز احتکار شده را کشف کنند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه ارزش این محموله‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲۸ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: انبار‌های مورد نظر نیز پلمب شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای دستگیری مالک انبار‌ها ادامه دارد، گفت: پلیس در کنار انجام سایر ماموریت‌های خود برای تامین امنیت اقتصادی جامعه نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از چنین مواردی، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات، توقیف موتورسیکلت‌های سنگین در دستور کار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی قاچاق در منزلی در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان یک دستگاه موتورسیکلت ۴۰۰ سی‌سی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با اشاره به اینکه در این خصوص یک نقر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق موتور کولر

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از دستگیری سارق موتور‌های کولر با ۱۳ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتور کولر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی پاسارگاد قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه دار را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ توکلی با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت موتور کولر اقرار کرد، افزود: در این خصوص یک نفر مالخر نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

جزئیاتی از آتش سوزی منزل به خاطر اختلاف مالی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس گفت: در حادثه آتش‌سوزی منزل در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز به علت اختلاف مالی، یک نفر فوت و ۳ نفر دیگر راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی منزل منجر به فوت در یکی از روستا‌های شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که شخصی به دلیل اختلاف مالی با مراجعه به منزل فردی که بدهکار وی بوده است با وی درگیر و سپس با بنزین اقدام به آتش زدن منزل مسکونی می‌کند و متواری می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این حادثه پسر ۹ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و والدین و دیگر برادرش مجروح و راهی بیمارستان می‌شوند، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

معاون اجتماعی پلیس فارس، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت داشتن هرگونه اختلاف، با مراجعه به مراکز مشاوره مجاز مشکل خود را بر طرف کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

کشف دستگاه گنج یاب قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق و دستگیری یک نفر خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: ماموران پلیس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه سواری لند‌کروز مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ صالحی‌فرد با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انفجار منزل مسکونی با ۵ مجروح در داراب

فرمانده انتظامی داراب از انفجار منزل مسکونی ناشی از نشتی گاز و مصدوم شدن ۵ نفر در داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: در پی اعلام مرکر فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انفجار منزل مسکونی در شهرک بهار شهرستان داراب، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‎های اولیه و برابر نظر کارشناسان، مطلع شدند که بر اثر نشت گاز کپسول آبگرم کن و انفجار منزل مسکونی، ۵ نفر مصدوم شده اند.

سرهنگ نوشاد اضافه کرد: همه مصدومان با کمک نیرو‌های امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

توقیف کامیون حامل ۷۵ راس گوسفند قاچاق

فرمانده انتظامی زرین‌دشت از کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان زرین دشت خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی زرین‌دشت بیان کرد: مأموران پلیس آگاهی زرین‌دشت هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند در بازرسی از این کامیون، ۷۵ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر شد.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، ادامه دادد: ارزش احشام مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف خودرو سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف یک دستگاه وانت نیسان سرقتی و دستگیری ۲ سارق خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی شهرستان داراب اظهار کرد: ماموران انتظامی داراب هنگام اجرای تور ایست و بازرسی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو را توقیف و هر ۲ راننده و سرنشین که قصد داشتند آن را به استان‌های شرقی انتقال دهند را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه در استعلام‌های اولیه مشخص شد خودرو سابقه سرقت از شیراز دارد، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کشف روغن خوراکی احتکار در شهرستان مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف یک هزار و ۷۲ کیلوگرم انواع روغن خوراکی احتکار شده در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی فرمانده انتظامی مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار روغن خوراکی توسط فردی به هویت معلوم در یک انبار، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران انتظامی مهر قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر و در بازرسی از آن انبار موفق شدند یک هزار و ۷۲ کیلوگرم انواع روغن خوراکی احتکار شده را کشف کنند.

سرهنگ کرمی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۳۲ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

احتکار کالا در خرامه کشف شد

فرمانده انتظامی خرامه از کشف ۲ منزل مسکونی حامل کالای احتکار به ارزش ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در شهرستان خرامه خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی فرمانده انتظامی خرامه بیان کرد: ماموران انتظامی خرامه به همراه نماینده اداره تعزیرات و اصناف با انجام اقدامات فنی به سر نخ‌هایی از احتکار مقادیری کالا در ۲ منزل مسکونی واقع در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منازل، یک هزار و ۲۸ عدد پوشاک بچه، ۳۲۰ کیلو برنج، ۷۱۰ لیتر روغن و ۱۶ هزار عدد ژیلت احتکار را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرامه با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال، ماموران انتظامی از وجود تعدادی از این دستگاه‌ها در یک گاوداری مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری مالک آن ادامه دارد.

برخورد قاطع پلیس با خرده فروشان مواد مخدر

فرمانده انتظامی سپیدان از اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و کشف ۱۱ کیلو و ۵۸۴ گرم انواع مواد مخدر در شهرستان سپیدان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار فرمانده انتظامی سپیدان گفت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری سایر یگان‌های انتظامی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با خرده فروشان را طی هفته گذشته در سطح شهرستان سپیدان اجرا کردند.

او افزود: با دستور مقام قضائی و پس از شناسایی پاتوق خرده فروشان، طی چند عملیات جداگانه، ماموران موفق به کشف ۱۱ کیلو و ۵۸۴ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۱۸ نفر خرده فروش در این رابطه شدند.

فرمانده انتظامی سپیدان با بیان اینکه متهمان پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه خرید، فروش و حمل مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

برداشت غیرمجاز پدر و پسر میوه فروش از کارت شهروندان

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری پدر و پسری که با ترفند فروش میوه به صورت سیار، موفق شده بودند از کارت شهروندان به صورت غیرمجاز برداشت کنند، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس، با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زیادی از شکات به پلیس فتا مراجعه و تقاضای پیگیری پرونده خود که مبلغ زیادی از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود را داشتند.

او افزد: کارشناسان پلیس فتا استان طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با ۳۰ پرونده شکایت مبنی بر برداشت ۵ میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که این افراد از دستگاه اسکیمر استفاده کرده‌اند.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: ماموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که این پدر و پسر از طریق راه اندازی میوه فروشی سیار در کنار خیابان‌های شهر شیراز و دوره گردی، با دریافت کارت‌های بانکی شهروندان اقدام به کپی برداری از کارت مشتریان کرده‌اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی در نهایت موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور شدند و پس از اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ نفر را دستگیر و به پلیس فتا استان فارس منتقل کردند.

او اظهار کرد: این پدر و پسر با توجه به مستندات دقیق ماموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به برداشت ۵ میلیارد ریال وجه نقد از طریق کپی کردن کارت عابر شهروندان در شیراز اقرار کردند.

سرهنگ سلیمانی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.

رئیس فتا استان فارس با بیان اینکه استفاده از دستگاه کارت خوان برای کشیدن کارت و وارد کردن رمز آن جزو حقوق اصلی همه شهروندان است، تصریح کرد: شهروندان باید این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشکوک شدن می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ با پلیس در میان بگذارند تا برخورد‌های قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.

کشف ۱۴۰ فقره انواع سرقت در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۷۲ سارق و کشف ۱۴۰ فقره انواع سرقت طی یک ماه گذشته در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان کازرون با هدف کنترل و کاهش سرقت و مبارزه با سارقان و مالخران حرفه‌ای در یک ماه گذشته به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح که با شناسایی و رصد سارقان حرفه‌ای سطح حوزه و کنترل مخفیگاه آنان همراه بود، ۷۲ نفر سارق دستگیر و ۱۴۰ فقره انواع سرقت که شامل سرقت منزل، اماکن خصوصی و دولتی، احشام، محتویات خودرو، سیم و کابل برق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، از شهرندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق میلیاردی در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار اظهار کرد: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأمورین انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از اتوبوس، ۱۰ عدد کیس رایانه قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار تصریح کرد: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی و افزایش مشاغل کاذب در جامعه محسوب می‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده، قدم‌های مفید و موثر در جهت کاهش اثرات منفی آن در جامعه و حمایت از تولید کنندگان داخلی برداریم.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد از اماکن خصوصی، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی یک نفر سارق سابقه دار شده و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد، اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده، متهم به ۱۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مقررات بهداشتی خبر داد.

سرهنگ لطف اله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف متخلف، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران انتظامی این فرماندهی طی ۴۸ ساعت گذشته در کوه چنار اجرا شد.

او افزود: در همین رابطه ۱۰۱ واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات بهداشتی پلمب شد.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد، تصریح کرد: برای ۲۱ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.