حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برداشت زعفران تا ۲۰ آذر ادامه دارد/ حداکثر نرخ هر کیلو طلای سرخ ۱۳ میلیون تومان

عضو شورای ملی زعفران گفت: طبق پیشنهاد سازمان تعاون روستایی برای خرید زعفران مازاد نرخ حداقل و حداکثر زعفران ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان است.

علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه برداشت زعفران حداکثر ۲۰ آذر به پایان می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به موج سرما، بارندگی و یخبندان بویژه در استان‌های عمده زعفران کاری، امکان کاهش کیفیت بخشی از گل‌های زعفران وجود دارد، به همین خاطر تا پایان فصل برداشت نمی‌توان آمار دقیقی از تولید اعلام کرد.

وی افزود: باران خوردگی و یخ زدگی گل‌های زعفران بدان معنا نیست که آن‌ها باید دور ریخته شوند، بلکه به سبب کیفیت پایین صرفه اقتصادی ندارند.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه حدود ۱۵ روز تا پایان فصل برداشت زمان باقی است، هر اتفاقی از حیث باران، سرما و ... در میزان تولید سرنوشت ساز خواهد بود، اما آنچه مسلم است ۱۲۰ هزار هکتار زعفران کاری داریم که طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی در هر هکتار ۳ تا ۴ تن زعفران تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


عضو شورای ملی زعفران در پایان قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: طبق پیشنهاد سازمان تعاون روستایی برای خرید زعفران مازاد نرخ حداقل و حداکثر زعفران ۱۱ تا ۱۳ میلیون تومان است که متوسط قیمت در بازار باید همین حد باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهریار پیرمرادی
۱۰:۱۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۹
گندم آبی هم چهار تن در هکتار نمیده چه برسه به زعفران ، اصلاحش کنید وگرنه همه سرمایه گذاران بورس سرمایه هایشان را برای کشت زعفران از بورس خارج میکنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
در هر هکتار سه تا چهار تن زعفران؟
اشتباه نوشتین
کیلو زعفران درسته
آخرین اخبار