لاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف اعمال محدودیت‌های جدید، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هدف ما از اعمال محدودیت‌های ضربتی و سخت، شکست زنجیره انتقال این بیماری خطرناک و کشنده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای در سراسر کشور اظهار کرد: بحث محدودیت‌های کرونایی بحث پیچیده‌ای است، زیرا هدف، قطع انتقال زنجیره کرونا به هر طریقی است تا از انتقال این ویروس منحوس جلوگیری شود.

او افزود: در برخی مواقع عدم تعامل بین دستگاه‌ها و ارگان‌های حاکمیتی می‌تواند تبعات منفی و جنبه های روانی برای مردم به وجود آورد، بنابراین اعمال چنین محدودیت هایی به صورت یکباره و سریع می تواند از انتقال این ویروس پیشگیری کرده و بار روانی منفی را از مردم دور کند.

لاری ادامه داد: قطعا هدف ما از اعمال محدودیت‌های ضربتی و سخت، قطع زنجیره انتقال این بیماری خطرناک و کُشنده است زیرا  اگر پیشگیری از این سرایت این بیماری با برنامه ریزی و به درستی انجام نشود، شاهد سیل عظیمی از انواع محرومیت از جمله محرومیت در بعضی از مشاغل در جامعه خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص بازدارنده بودن جریمه‌های تعطیلات دو هفته‌ای کشور گفت: جریمه‌ یک عامل محافظتی از خود مردم و برای مردم است، بنابراین این موضوع می تواند تا حدودی بازدارنده باشد. بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، جریمه‌ شدن می تواند از رفت و آمدهای غیرضروری جلوگیری کند. البته جریمه ها باید یک مبلغی باشد که افراد را مجاب کند، بدین منظور جریمه ها از ۵۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافت تا میزان ترددها در این روزهای کرونایی و خطرناک در جامعه کاهش یابد.

او یادآوری کرد: هموطنان از رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون نباید غافل شوند.

لاری بیان کرد: پس از پایان دو هفته مجدد طرح‌ها بررسی می‌شود و اگر کیفیت اعمال محدودیت‌ها برای قطع زنجیره انتقال کافی و بازدارنده نبود؛ تصمیم‌های دیگری در کشور جایگزین و اتخاذ می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۹
بسیار عالئ اذدامه بدید نترسید نیت شما حفض حان مردمه