بسته اخبار حوادث سوم آذر ماه ۹۹؛

قاتل مرد چابهاری پس از ۳ ماه فرار به دام افتاد / دستگیری عامل تیراندازی در "زهک"

مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه سوم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه دوم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل مرد چابهاری پس از ۳ ماه فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار، عامل قتل مرد ۲۸ ساله چابهاری پس از ۳ ماه فرار دستگیر شد.

سردار "احمد طاهری گفت: در مرداد ماه سال جاری در پی قتل مردی ۲۸ ساله در یکی از خیابان‌های شهرستان چابهار موضوع کشف پرونده و دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان چابهار با هدایت فنی واطلاعاتی پلیس آگاهی استان با تحقیقات گسترده میدانی عامل این جنایت را که به دلیل اختلافات قبلی طی یک نزاع، با ضربات چاقو این مرد را به قتل رسانده بود شناسایی و مشخص شد، متهم پس از ارتکاب به قتل از استان متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده که به طور جد، درصدد دستگیری قاتل فراری بودند، توانستند با استفاده از اقدامات فنی و تخصصی و بهره گیری از فناوری‌های نوین پلیسی مخفیگاه قاتل را در شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی شناسایی و تحت کنترل نامحسوس قرار دهند.

او بیان داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم بلافاصله تیمی از مأموران اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی شهرستان با اخذ نیابت قضائی از شهرستان ارومیه متهم را پس از ۳ ماه فرار در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سردار طاهری افزود: متهم که ۳۲ سال سن دارد در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه ارتکاب جرم شد، اما در مواجهه با اسناد و مستندات پلیسی به ناچار به قتل اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و سپس روانه زندان شد.

دستگیری عامل تیراندازی در "زهک"

فرد شروی که با تیراندازی به سمت شهروندی در شهرستان زهک استان موجبات رعب و وحشت مردم را فراهم کرده بود، در اقدام ضربتی توسط پلیس دستگیر شد.

سردار " احمد طاهری اظهارداشت: یکم آذرماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیر اندازی در یکی از روستا‌های شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان و متواری شدن عامل آن موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران مشخص شد، عامل این تیراندازی پس از این اقدام مجرمانه متواری می‌شود که شناسایی و دستگیری او از همان زمان وقوع جرم به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با عنایت به اظهارات شاکی و حاضرین در صحنه، با تحقیقات تکمیلی ماموران، روز گذشته مخفیگاه عامل متواری شناسائی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر و و ازمخفیگاه وی سلاح بکار گیری شده در تیراندازی نیز کشف شد.

سردار طاهری با بیان اینکه علت تیراندازی اختلاف قبلی متهم با شاکی بوده، عنوان داشت: نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند با اقدامات مجرمانه امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند با قدرت وقاطعیت برخورد خواهد کرد.

 متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.


تصادف با کامیون  یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان هامون  گفت: وقوع حادثه رانندگی در محور "هامون – زاهدان" یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور " هامون-زاهدان " بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه تاسوکی به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه کامیون بنز با ۲ دستگاه خودروی پراید برخورد کرده است.

او ادامه داد: در این حادثه راننده یکی از خودرو‌های پراید به علت شدت جراحات وارده در صحنه تصادف فوت کرد و سرنشین و راننده دیگر خودروی پراید در این حادثه مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان امیرالمؤمنین شهرستان زابل منتقل شدند.

سرهنگ شهرکی گفت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه را عدم توجه به جلو و انحراف به چپ از سوی رانندگان خودرو‌های پراید اعلام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هامون در پایان از رانندگان وسایل نقلیه خواست، با توجه به محدودیت‌های اخیر با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنند و در حین رانندگی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند تا شاهد بروز اینگونه حوادث ناگوار نباشیم. /

دستگیری باند ۳ نفره سارقان تلفن همراه زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری باند ۳ نفره سارقان تلفن همراه با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی" با بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس حین گشت زنی‌های نامحسوس و هدفمند هر ۳ عضو باند سارقان را که بین ۲۸ تا ۳۲ سال سن دارند وبه تازگی اقدام به تشکیل باند کرده و با تهدید و زور اقدام به سرقت موبایل شهروندان می‌کردند، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را درتقاطع خیابان بعثت ومدرس دستگیر کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده از سوی پلیس، سارقان جوان به ۵ فقره سرقت تلفن همراه با تهدید اسلحه سرد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی زابل در پایان با اشاره به تحویل سارقان به مراجع قضائی، ازشهروندان خواست: برای مقابله با هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد نظم و امنیتی مطلوب در جامعه، با پلیس همکاری کرده و هرگونه مسائل امنیتی را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۵ میلیارد ریال پوشاک و کفش قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از کشف ۵ میلیارد ریال پوشاک و کفش قاچاق خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش  گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پاسگاه "کاروندر" شهرستان خاش به یک دستگاه خودرو تویوتا که از جنوب استان عازم مرکز کشور بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: ماموران در بازرسی از خودرو تعداد ۳۰ کیسه انواع پوشاک و کفش و البسه خارجی قاچاق را کشف کردند.

کشف ۷۵ تن ذرت دامی قاچاق

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان "ایرانشهر " ازکشف ۷۵ تن ذرت دامی قاچاق خبرداد.

سرهنگ " حسن کیخا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان "ایرانشهر " حین کنترل خودرو‌های عبوری به ۳ دستگاه کامیون کشنده مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها ۷۵ تن ذرت دامی قاچاق را فاقد مدارک لازم گمرکی کشف کردند.

"کیخا " با اشاره به دستگیری ۳ متخلف در این رابطه بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهردر پایان از مردم خواست هرگونه اخبار در خصوص قاچاق و مواد مخدر، را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

او  با اشاره به ارزش ۵ میلیارد ریالی محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه، گفت: در این رابطه یک فرد متخلف دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف محل دپو با ۸ هزارلیترسوخت قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان ازکشف محل دپو با ۸ هزارلیترسوخت قاچاق دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ داریوش سرگلزایی  گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر دپو مقداری سوخت قاچاق درداخل چهاردیواری واقع در یکی از روستا‌های شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران کلانتری این فرماندهی قرار گرفت.

اوافزود: ماموران در بازرسی از محل موفق شدند مقدار ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل درداخل بشکه‌های فلزی کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی دربازرسی از ۴ دستگاه خودروسواری و وانت موفق به کشف یک هزار و ۱۴۰ لیتر سوخت قاچاق ازنوع گازوئیل وبنزین شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با بیان اینکه درمجموع طی سه عملیات ۸ هزار و ۱۴۰ لیتر سوخت قاچاق دراین شهرستان کشف شد، با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳۷ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت کوره قاچاق زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۳۷ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت کوره قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه کامیون نفتکش خبرداد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "زابل-هیرمند" به ۲ دستگاه کامیون نفتکش مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن‌ها را متوقف کردند.

او  با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این ۲ کامیون نفتکش ۳۷ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت کوره خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند، خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در خاتمه با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه ریزی شده در تمام نقاط شهرستان، افزود: سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده که یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است مقابله شود. /

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار