اجرای طرح ناظران سلامت در استان آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: طرح ناظران سلامت در استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز اجرا می‌شود.

اجرای طرح ناظران سلامت در استان آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حسین‌پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در نشست کمیته طرح ناظران سلامت گفت: به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا طرح ناظران سلامت با مشارکت جوانان،داوطلبان و امدادگران در سطح استان اجرا می‌شود.

او گفت: طرح ناظران سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سطح استان آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در اجرای طرح ناظران سلامت اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی، طرح ناظران سلامت را با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز به منظور قطع زنجیره ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن و در راستای حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها اجرا می‌کند.

حسین‌پور با اشاره به دستورالعمل‌های موجود گفت: جمعیت هلال احمر در این طرح اعضای فعال را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کند و اعضا از طریق شرکت در کارگاه آموزشی به‌ صورت وبینار با شیوه اجرای طرح آشنا شده و در ادامه با حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی بر عملکرد آن‌ها در خصوص رعایت ضوابط بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت نظارت خواهند کرد.

او گفت: ارائه آموزش‌های عمومی به اقشار مختلف و ارائه گزارش روزانه به مراکز بهداشتی از جمله اقدامات اعضای هلال احمر در این طرح خواهد بود.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به تعهدات دانشگاه علوم پزشکی در اجرای طرح مذکور افزود: اعلام و ابلاغ اجرای طرح به مراکز شهرستانی، تهیه و اعلام اسامی پایگاه‌های سلامت، صدور معرفی‌نامه برای اعضای هلال احمر شرکت‌کننده در طرح، مشخص کردن محدوده طرح، ارائه آموزش‌های لازم و توزیع چک لیست‌های مورد نیاز در اجرای طرح از جمله تعهداتی است که توسط دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح ناظران سلامت اجرا می‌شود.

حسین‌پور با اشاره به هدف اجرای طرح ناظران سلامت گفت: این طرح با همکاری جوانان، داوطلبان، نجاتگران و امدادگران با بازرسان سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کنترل و نظارت بر حسن اجرای ضوابط بهداشتی و جهت صیانت از سلامت همشهریان عزیز و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار