سردار قنبری خبر داد؛

دستگیری ۶۳۸ قاپ زن طی ۴۸ ساعت/ اموال مکشوفه به مالباختگان تحویل داده شد

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته در اجرای طرح سرقت خشن هزار و ۲۲۳ فقره سرقت شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره جزئیات و نتایج طرح مبارزه با سرقت وسائط نقلیه در ۲۳ استان اظهار کرد: در پلیس آگاهی با توجه به جغرافیای نیاز طرح‌های هدفمندی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم به صورت اصولی با سارقان مبارزه کنیم.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور دو طرح را در دستور کار قرار دادیم، افزود: یک طرح مبارزه با سرقت‌های خشن بود که در ۲۴ استان با هدف شناسایی و دستگیری سارقان این جرائم بود و اموال مسروقه را کشف و به مالباختگان عودت کردیم.

سردار قنبری با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت در اجرای این طرح هزار و ۲۲۳ فقره سرقت خشن شناسایی شد، ادامه داد: ۶۳۸ قاپ زنی، ۱۶۱ سرقت احشام، ۴۲۴ اذیت و آزار شناسایی شد و سارقان را دستگیر و اموال مکشوفه را به مالباختگان تحویل دادیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه تلاش شبانه روزی ما این است که به صورت علمی بتوانیم با سارقان برخورد کنیم، گفت: طرح دوم مربوط به وسائط نقلیه است که بعد از طرح سرقت خشن، این طرح در دستور کار قرار گرفت، چراکه یکی از سرقت‌هایی که مورد توجه سارقان است، سرقت وسایل نقلیه و قطعات داخل خودرو است.

وی با بیان اینکه این طرح را در ۲۶ استان به مرحله اجرا درآوردیم و در برخی از استان‌ها با شدت بیشتری اجرا می‌شود، ادامه داد: از ۹۱۴ فقره سرقت صورت گرفته طی ۴۸ ساعت گذشته، ۵۶۷ فقره سرقت لوازم خودرو، ۲۰۱ فقره سرقت خودرو، ۱۴۶ فقره سرقت موتورسیلکت کشف شد، همچنین ۱۱۳ دستگاه انواع خودرو‌هایی که دارای دستور قضایی بودند توقیف و تحویل مراجع قضایی شدند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه پلیس آگاهی با تمام توان با سارقان مبارزه می‌کند، ادامه داد: در زمینه مبارزه با سرقت به مشارکت سایر رده‌های تخصصی در کشور  نیاز داریم، یکی از مشکلات ما کمبود پارکینگ است، چراکه بعد از توقیف باید در پارکینگ‌ها نگهداری کنیم و به همین منظور باید پارکینگ به تناسب نیاز ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار