مشاور امنیت ملی آمریکا از انصارالله خواست ایرانی‌ها را اخراج کند!

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد همه گزینه‌های ممکن علیه جنبش انصارالله یمن مطرح است.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه فرانس ۲۴، مشاور امنیت ملی آمریکا با ادعای مداخله ایران در یمن، از جنبش انصارالله یمن خواست تا ایرانی‌ها را اخراج کنند.

رابرت اوبراین که در فیلیپین به سر می‌برد، اعلام کرد تمامی گزینه‌ها علیه جنبش انصارالله از جمله تروریستی اعلام کردن آن مطرح است.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اتهام زنی به انصارالله در خصوص عدم ارائه نقش سازنده در مذاکرات آتش بس یمن گفت ما در حال بررسی هستیم که چه کسی، چگونه و چرا در فهرست تروریستی قرار بگیرد. واشنگتن همه جانب کار را مدنظر دارد.

اوبراین، که به روز‌های پایانی حضور خود در تیم امنیت ملی آمریکا اذعان دارد، مدعی شد دونالد ترامپ دست کم تا ۵۰ روز دیگر رئیس جمهور آمریکا است و سرفصل‌های مهم در موضوعات مرتبط با امنیت ملی را او تعیین خواهد کرد. ما از حوثی‌ها (انصارالله) می‌خواهیم ایرانی‌ها را اخراج کنند، دست از حمله به همسایگان خود بردارند و به مردم خود در یمن حمله نکنند.

جنبش انصارالله در واکنش به احتمال تروریستی اعلام شدن خود از سوی دولت فعلی آمریکا، اعلام کرد با توجه به اینکه ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نیست، حقی برای انجام این کار ندارد. همچنین انصارالله بار‌ها مداخله ایران در جنگ یمن را رد کرده است.

ادعا‌های مشاور امنیت ملی آمریکا در حالی عنوان می‌شود که واشنگتن با حمایت نظامی و اطلاعاتی از دست نشانده‌های سعودی و اماراتی خود جنگی خونبار را علیه ملت یمن به راه انداخته است. جنگی که فاجعه‌ای بی سابقه را در سطح بین المللی در یمن رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار