مدیرکل انتقال خون استان کردستان خبر داد:

راه اندازی مرکز اهدای پلاسما کردستان در آذر ماه جاری

مدیرکل انتقال خون استان کردستان از راه اندازی مرکز اهدای پلاسما این استان در آذر ماه جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدسعید کریمیان مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: مردم نوع دوست کردستان در امر خداپسندانه اهدا خون جایگاه ویژه‌ای در کشور دارند و هم اکنون با وجود شرایط کرونایی شاهد تأمین ۱۰۰ درصدی نیاز مراکز درمانی در استان هستیم.

او افزود: در حال حاضر دو مرکز انتقال خون در استان و در شهر‌های سنندج و سقز فعالیت دارند که سالانه حدود ۳۰ هزار واحد خونی در این دو مرکز جمع آوری به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال و مشارکت گسترده مردم خیرخواه استان و با توجه به نیاز استان امور مرتبط با راه اندازی مرکز پلاسما را پیگیری کردیم و خوشبختانه در آذرماه جاری این مرکز راه اندازی خواهد شد.

کریمیان اظهار کرد: با احتساب تجهیزات خریداری شده برای این مرکز تاکنون ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است و با راه اندازی این مرکز کمک شایان توجهی به بیماران انعقاد خونی خواهد شد.

او افزود: در این مرکز همچنین می‌توان از بهبود یافتگان کرونا که ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آن‌ها از بیمارستان گذشته باشد پلاسما دریافت کرد و این پلاسما برای درمان بیمارانی که در حال حاضر به کرونا مبتلا هستند، استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.