بمباران هوایی اندیمشک با ۵۴ هواپیما

امام جمعه موقت اندیمشک گفت: ۴ آذرماه سال ۶۵ هواپیمای رژیم بعث مناطق مسکونی و مختلف این شهر را مورد هدف ۵۴ هواپیما قرار داد.

حجت الاسلام سید ولی الله مهدوی امام جمعه موقت اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طولانی بمباران هوایی در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز ۴ آذر ماه سال ۶۵ از سوی رژیم بعث شروع شد که بیش از ۲۰ نقطه از مناطق مسکونی و مناطق مختلف این شهر مورد هدف ۵۴ هواپیما قرار گرفت.

او بیان داشت: از آن حادثه به عنوان طولانی‌ترین بمباران هوایی جنگ باید نام برد و این در حقیقت نشان از درد منشی، قصاوت و دشمنی در جبهه‌های نبرد، و صبر و استقامت مردم اندیمشک در این روز تلخ است.

حجت الاسلام مهدوی افزود: با وجود صدمات و آسیب به مردم و تاسیسات و اماکن مسکونی و شهدای بسیار، مردم اندیمشک در یک حرکت حماسی همراه با بصیرت در روز تشیع شهدا را از زیر آوار بیرون می‌اوردند و ندای جنگ جنگ تا پیروزی سر می‌دادند.

امام جمعه موقت اندیمشک تصریح کرد: در آن روز تلخ حاضر و شاهد شجاعت مردم بودم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، صدام در اندیمشک قصابی کرد، اما از ایمان، استقامت و دلدادگی نسبت به مکتب امام و راه مقدس شهدا کم نشد.

او ادامه داد: مستند برگ ریزان حماسه بزرگ ۴ آذر در صدا و سیمای مرکز خوزستان به زودی پخش خواهد این برنامه به صورت کلیپ و فیلم کوتاه مختصر این واقعه بزرگ و تلخ را به تصویر کشیده است و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی گفت: ما خواستار ثبت این روز به نام روز مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک در تقویم رسمی کشور هستیم و از مسئولان می‌خواهیم به صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.