پیگیری علت اقدام پلیس فرانسه در ضرب و شتم شدید مهاجران

بالا گرفتن اعتراضات در فرانسه به اقدام پلیس در ضرب و شتم شدید مهاجران، مقامات این کشور را وادار به پیگیری ماجرا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال بالا گرفتن اعتراضات و واکنش‌ها به اقدام پلیس فرانسه در ضرب و شتم شدید مهاجران در این کشور، مقامات فرانسوی مجبور به بررسی و تحقیق درباره علت این اقدام خشونت آمیز پلیس شدند.

اواخر روز گذشته، پلیس فرانسه به منظور پاکسازی یک اردوگاه مهاجران، اقدام به ضرب و شتم شدید آن‌ها کرد. این حرکت پلیس با اعتراض و واکنش زیادی از سوی مردم مواجه شد؛ آن‌ها با انتشار تصاویر و ویدئو‌های تکان دهنده‌ای از این درگیری در فضای مجازی، خواستار رسیدگی فوری مقامات فرانسوی به این ماجرا شدند.

پلیس در توجیه این اقدام خود چنین استدلال کرده است که این اردوگاه بدون اجازه رسمی برپا شده بود. آن‌ها حتی تظاهرکنندگان را هم کتک زدند.

ژرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه در این باره اعلام کرد در حال آغاز تحقیق در مورد علل وقوع این حادثه و عوامل آن است.

اردوگاه مهاجران تنها یک هفته پس از پاکسازی مهاجران از اردوگاهی بزرگتر از سوی پلیس در نزدیکی ورزشگاه ملی فرانسه ایجاد شد. فرانسه از زمان آغاز درگیری‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ که باعث بحران مهاجران در سراسر اروپا شد، موضع گیری سختگیرانه‌تری در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در پیش گرفته است. 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای دهندگان نگران مسئله مهاجرت هستند که به نوبه خود حمایت‌ها از مارین لوپن، رهبر راست افراطی را که احتمالاً رقیب اصلی امانوئل مکرون در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۲ خواهد بود، افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار