رسولی در جمع خبرنگاران؛

رکود تولید واگن را امسال در کشور خواهیم شکست

معاون وزیر را‌ه‌وشهرسازی گفت: در سال جهش تولید، هدف ما تولید ۲۰۰۰ دستگاه واگن بوده که بر اساس برنامه ریزی باید به این هدف گذاری برسیم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران  در مراسم بهره‌برداری از هشتمین مرحله تولید واگن  با بیان اینکه ۷۷۸ دستگاه انواع واگن ریلی در کشور و در سال گذشته ساخته شده است، گفت: هدف ما در سال جهش تولید، تولید ۲۰۰۰ دستگاه بوده که بر اساس برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم باید به این هدف‌گذاری برسیم.

او ادامه داد: باید  ظرفیت تولید داخل کشور در حوزه ریلی را افزایش دهیم و باید رکود تولید در سال گذشته را بشکنیم همان طور که رکورد تولیدات ناوگان را در ۲۰ سال گذشته شکستیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: اقدامات لازم را باید انجام دهیم و حمایت‌های لازم هم در این زمینه از سوی راه‌آهن صورت گرفته و با پیگیری‌های انجام شده و واگذاری تسهیلات خوشبختانه سرعت تولیدات ما در کارخانجات افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او  با بیان اینکه برخی از کارخانجات مشکل تامین مواد اولیه را داشته‌اند که از طریق بورس واگذار می‌شد و با دستور وزیر راه و شهرسازی کارخانجات تولید کننده از این قضیه مستثنی شدند و خارج از تشریفات این مواد اولیه به آنها واگذار شده است، افزود: امیدواریم با تزریق مواد اولیه و منابع مالی بتوانیم تولیدات خود را  در حوزه  تولید واگن مسافری و باری فزایش دهیم.

واگذاری مواد اولیه به کارخانجات تولید واگن از طریق بورس منتفی می شود

 رسولی بیان کرد: شکل دیگری که برای تولیدکننده داخلی واگن وجود داشت این بود که صنایع فولادی و فلزی در بورس عرضه می‌شود، و این کار را برای آنها کند کرده بود، اما طبق پیگیری‌ها‌ قرار شد کارخانجات ریلی برای تهیه فولاد از این امر مستثنی شوند که وزارت صمت در حال پیگیری و عملیاتی کردن این موضوع است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد:  تعداد ۷۰ دستگاه انواع ناوگان تولید داخل به ارزش ۲۲۳ میلیارد تومان شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری وارد شبکه ریلی شد.

او ادامه داد: امروز همچنین اولین لوکوموتیو در شرکت واگن پارس با عنوان «لوکوموتیو پارس ۳۳» با بهره‌برداری از خط تولید لوکوموتیو، افتتاح شد.

رسولی با بیان اینکه در سال گذشته در ۳ مرحله ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد گفت: در ۸ ماهه امسال، جمعا ۵۲۱ دستگاه انواع ناوگان و لوکوموتیو به ارزش یک هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان وارد شبکه ریلی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشت.

او بیان کرد: در این هشت مرحله ۲۶ میلیون یورو صرفه جویی ارزی شد و اشتغال برای ۸۵۶ نفر ایجاد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار