مشکل صادرات ۷۵۰ هزارتن سیب درختی در آذربایجان غربی رفع شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی بر ضرورت حل مشکلات پیش روی صادرات سیب درختی در استان و ۷۵۰ هزارتن سیب ذخیره شده در سردخانه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات تابعه که در سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، با تبریک هفته بسیج بر بسیجیان سرافزارمیهن اسلامی، اظهار کرد:سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ۷۲ شهید را در راه دفاع از آرمان‌های امام راحل و دستاورد‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و اکنون نیز نیرو‌های بسیجی سازمان همچون زمان ۸ سال جنگ تحمیلی خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجی و توطئه‌های داخلی آماده می‌سازند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام حسین (ع) سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان یاد اور شد: ارتقای روحیه بسیجی و جهادی مورد تاکید امام راحل در عمران و ابادی کشور در اولویت کار‌های اجرایی مجموعه جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

او ضمن تقدیر از زحمات بسیجیان در عرصه‌های کشاورزی و همگامی آنان با کشاورزان، حضور فعال اعضای بسیج در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست.

جلیلی تصریح کرد: سالانه بیش از ۶۰۰هزارتن گندم در استان با کیفیت متوسط و بالا در استان تولید می‌شود که مازاد نیاز استان بوده و هیچگونه مشکلی در تولید گندم استان وجود ندارد و کمبود نان در واحد‌های نانوایی بعلت اختلاف قیمت آرد یارانه‌ای در بازار آزاد است.

او  ادامه داد: کمبود و افزایش قیمت گوشت مرغ در طی هفته‌های اخیر به علت عدم عرضه موقت جوجه یکروزه در طی مهر ماه در کشور بوده که این امر با جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ای در آبان ماه سال جاری در استان به زودی برطرف می‌شود.
جلیلی اضافه کرد: بیش از ۴۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان در هفته‌های اخیر توزیع شده است که بیش از ۷۰۰تن نیز آماده توزیع توسط شرکت پشتبانی امور دام استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: بیش از ۷۵۰هزار تن سیب درختی درجه ۱ و۲ در سرخانه‌های استان ذخیره سازی شده است که ضروری است تمهیدات لازم برای صادرات این محصول توسط مسئولان اجرایی دستگاه‌های ذیربط انجام شود.
جلیلی اضافه کرد: مشکل تعهد سپاری ارزی صادرکنندگان سیب درختی موجب کاهش رغبت صادرکنتدگان شده و برای حل مشکلات صادراتی دراسرع وقت باید تعمهیداتی اندیشیده شود.

او همچنین خاطر نشان کرد: قاچاق دام در استان از مشکلات افزایش قیمت گوشت قرمز در ماه‌های اخیر بوده که ضروری است اقدامات لازم از طریق مراج ذی صلاح با جدیت پیگیری شود.

۵ آذرماه امسال چهلمین سالگرد تشکیل بسیج به فرمان امام راحل است؛ بسیج در روز ۵ آذر سال ۱۳۵۸ به فرمان امام راحل تشکیل شد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.