کارگردان «عقیق» در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اثربخشی آثار جشنواره سردار آسمانی در گرو درک بهتر هنرمند است

سلطانی گفت: وقتی هنرمندان درک کنند که در جشنواره سردار آسمانی قرار است به چه شخصیت مهم و ارزشمندی بپردازند، آثار آن‌ها هم اثربخشی بیشتری خواهد داشت.

شهرام سلطانی نویسنده و کارگردان نمایش «عقیق» در گفت و گو با خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: اگر هنرمند سردار سلیمانی را بشناسد و بداند با موضوع چه شخصیتی اثر خود را خلق می‌کند جشنواره اثربخشی بسیار زیادی پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: اینکه صرفا یکسری نمایش با موضوع سردار سلیمانی اجرا شود، جشنواره را کاربردی می‌کند، اما اگر هنرمند اهمیت تولید اثر و نقش این شخصیت را درک کند قطعا این رویداد مهم اثربخش‌تر می شود.

این نویسنده و کارگردان تصریح کرد: سردار سلیمانی شخصیت برجسته و مهمی در منطقه بود بنابراین تمرکز روی خلق آثار قوی و ارزشمند به بیشتر دیده شدن نمایش‌ها و گستردگی مخاطبان هم کمک می‌کند.

وی در معرفی بیشتر نمایش «عقیق» گفت: این اثر نمایشی بیانگر داستان سردار سلیمانی از زبان انگشتر وی است و در حقیقت این قصه که براساس مستندی از سردار سلیمانی شکل گرفته، به نجات سید حسن نصراله توسط سردار سلیمانی می‌پردازد.

سلطانی با بیان اینکه تولید نمایش «عقیق» و پرداختن به شخصیت سردار سلیمانی دغدغه شخصی او است، اظهار کرد: مدتهاست که دنبال قهرمان می‌گردم و حالا آن را پیدا کرده‌ام. وقتی درباره زندگی سردار سلیمانی تحقیق می‌کردم متوجه شدم سینمای هالیوود هم در حال قهرمان پروری است و آدمی که به سادگی می‌تواند بزرگترین نفوذ را در قلب آدم‌ها ایجاد کند یک قهرمان برای کل دنیا است.

این هنرمند استان مرکزی افزود: اگرچه در این اثر اندیشه نویسنده هم تا حدی دخیل بوده، اما تمام اتفاقات،واقعیت را نشان می دهد. اصل قصه واقعی است و بر اساس وصیتی که سردار سلیمانی داشته شکل گرفته و بخش دیگر اتفاقی است که در لبنان روی می‌دهد .

وی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی همان قهرمانی است که از نوجوانی قصد نشان دادنش را داشته، تصریح کرد: هدفم از تولید نمایش «عقیق» نشان دادن تصویر درست از سردار سلیمانی است. در تولید این نمایش منجی بودن سردارموضوع مهمی است و من به عنوان درام نویس به دنبال معرفی این شخصیت بزرگ به مخاطب هستم تا باهم به کنکاش و جستجو درباره ویژگی‌های وی برسیم.

گفتنی  است، دومین دوره جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، از نیمه اول دی‌ماه سال جاری در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی در استان کرمان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار