موتور جستجوگر گوگل قربانگاه استفاده کنندگان اینترنت بانک

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه کلاهبرداری درگاه جعلی فیشینگ خبر داد که اقدام به سرقت از حساب شهروندان می‌کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: در پی ارسال تعداد ۴ مرجوعه قضایی به پلیس فتا و طرح شکایت‌هایی درخصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد تمامی شکات جهت ورود به اینترنت بانک خود بدون توجه به صحت آدرس URL بانک مربوطه از موتور جستجوگر گوگل استفاده کرده‌اند و با اکتفا به نتایج جستجو در اینترنت مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در گام بعدی مشخص شد متهمان پرونده با استفاده از در‌گاه جعلی فیشنگ شبیه به آدرس اصلی اقدام به دسترسی غیرمجاز به حساب شکات و سرقت وجوه کرده‌اند که با انجام اقدامات سایبری محل اختفای متهمان شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دو نفر از اعضای این باند در یک عملیات همزمان در دو نقطه مختلف تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس در تحقیقات عنوان داشتند به درخواست نفر اصلی باند در بانک‌های مختلفی افتتاح حساب کردیم و کارت‌های خود را در اختیار وی قرار داده و نامبرده وجوهی را به حساب‌های ما واریز و سپس اقدام به برداشت آن مبالغ می‌کردیم و در ازای آن مبالغی را دریافت می‌کردیم.

سرهنگ گودرزی اذعان داشت: با گستراندن چتر اطلاعاتی ماموران پلیس فتا تهران بزرگ نفر اصلی این باند کلاهبرداری با اخذ نیابت قضایی و همکاری مأموران استان مذکور در یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی و در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد و از محل اختفای وی تجهیزات الکترونیکی و ادله دیجیتال به دست آمد، متهمین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و ارزش ریالی کلاهبرداری به بیش از ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال می‌رسد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: از آنجا که همواره خطر افشای اطلاعات بانکی شهروندان به دلیل عدم آگاهی برخی از آن‌ها در شناسایی درگاه‌های جعلی متصور است، لازم است ضمن جدی گرفتن هشدار‌های پلیس فتا از آخرین شگرد‌های متهمان و توصیه‌های پیشگیرانه که به صورت روزانه منتشر می‌شود مطلع شوند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های تلفن همراه موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار