وضعیت پوشش شبکه اینترنت بیش از ۶ هزار مدرسه در خوزستان رصد می‌شود

مدیرکل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: وضعیت پوشش شبکه اینترنت ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان از سوی این سازمان در حال رصد مداوم است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی صالح نساج مدیرکل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه وضعیت پوشش شبکه اینترنت ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان از سوی این سازمان در حال رصد مداوم است، گفت: برای تامین اینترنت، تمامی اپراتورها، کار‌های لازم را انجام داده اند و در صورت افت کیفی پوشش اینترنت، اصلاح پوشش شبکه انجام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه وضعیت پوشش اینترنت ۵۰ درصد از این مدارس بررسی شده و بقیه در حال بررسی است و در پایان پروژه بررسی هوشمندسازی مدارس، آمار نهایی را اعلام خواهیم کرد، افزود: با توجه به مشکلات سرور‌های شبکه شاد، وزارت ارتباطات ظرفیت پهنای باند را در تمام استان‌ها برای استفاده آسان‌تر از این شبکه  تا ۵  برابر ارتقا داده است.

صالح نساج اظهار داشت: به واسطه ترافیک سنگین مراجعه، استفاده از شبکه شاد ممکن است با اختلال‌هایی مواجه شود، اما به لحاظ پهنای باند برای اتصال به این شبکه مشکلی وجود ندارد و در صورت بروز مشکل از سوی هر کدام از حوزه ها، برای رفع آن، به این شبکه ورود خواهیم کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان استفاده از اینترنت شبکه شاد را برای دانش‌آموزان و آموزگاران رایگان عنوان و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان کمترین مشکل را در استفاده از این شبکه داشته باشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.