وزیر نیرو:

ایران چهارمین شریک بزرگ تجاری قطر می‌شود

اردکانیان گفت: ایران چهارمین کشوری است که دولت قطر برای توسعه روابط اقتصادی وابستگان بازرگانی‌اش را به ایران اعزام کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا اردکانیان وزیر نیرو ظهر امروز در نشست خبری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر پیرامون اینکه مذاکرات امروز کمیسیون همکاری در چه زمینه انجام شد و مهم‌ترین محور توافق دوطرف چه بود و همچنین آیا این دوره از نشست‌ها دستاورد ملموس و جدیدی در زمینه اقتصادی برای کشور داشته است گفت: در پی سفر سال گذشته امیر قطر به ایران و تصمیم رهبران دو کشور جهت توسعه روابط اقتصادی در کنار روابط خوب سیاسی، مسئولیت کنیته مشترک همکاری اقتصادی به وزارت نیرو واگذار شد.

وزیر نیرو ادامه داد: متأسفانه به دلیل بیماری کرونا و محدودیت‌های موجود این اجلاس به شکل محدودی برگزار شد، دو هفته پیش که در قطر حضور داشتم تصمیم گرفته شد اجلاس به تعویق نیوفتد و به شکل محدود اجرا شود.

او چارچوب تعاملات رهبران دو کشور جهت توسعه روابط اقتصادی است، دولت قطر پس از آمریکا، انگلیس و فرانسه وابسته بازرگانی را برای حضور در ایران نهایی کرد، ایران چهارمین کشوری است که دولت قطر برای توسعه روابط اقتصادی وابستگان بازرگانی‌اش را به ایران اعزام کرده که نشان دهنده اراده جدی جهت توسعه روابط این کشور است.

وزیر نیرو اظهار داشت: کشور قطر شرایط سختی را در ایام اخیر سپری کرده است و ایران نیز در جنگ تحریمی قرار دارد، طبیعتا در چنین شرایطی همسایگان راستین به قدر و ارزش خودشان واقف می‌شود که این فرصتی خوبی است که تعاملات و روابط بهبود یابد.

اردکانیان در خصوص اینکه قطر یکی از اعضا فعال شورای حکام منطقه‌ای آب است و در مذاکرات قبل صحبت‌های درباره همکاری آبی با ایران داشته است، آیا در نشست فعلی به نتایج مثبتی در این زمینه رسیده‌اند تشریح کرد: صادرات فنی و مهندسی از عرصه‌های است که از منابع انسانی ارزشمندی دارا است، وزارت نیرو و آب و برق در چند سال اخیر در صدر صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است.

وزیر نیرو گفت: پنجاه و هفت درصد صادرات خدمات و مهندسی کشور مربوط به آب و برق بوده است، با کشور‌های همسایه تعاملات سخت افزاری خوبی در زمینه برق داریم و از لحظ فنی نیز مشکلی نیست. در زمین آب نیز شرکت‌های بزرگ آبی در کشور‌های مختلف فعال هستند و از این رو نیز حضور جمهوری اسلامی حضور پررنگی است.

او در خصوص اینکه آیا در موضوع انرژی به ویژه برق طرفین به یک تفاهم عملی و قابل اجرا دست یافته‌اند، گفت: بحث‌های از گذشته مطرح بود، دیروز مذاکرات فی مابین مقامات مسئول آغاز شده و امیدواریم تا پایان سال به نتایج روشنی برسیم.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.