پیدا و پنهان پرواز قیمت مرغ در قم

بازدید‌های میدانی از خرده فروشان مرغ در قم نشان می‌دهد نرخ این کالای اساسی از مغازه‌ای به مغازه دیگر دارای نوسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نرخ مرغ در چند روز گذشته به طور چشمگیری افزایش یافت و با گذشتن از ۳۰ هزار تومان برای بسیاری از مردم دست نیافتنی شد.

بازدید‌های میدانی از خرده فروشان مرغ در سطح شهر نشان می‌دهد نرخ این کالای اساسی از مغازه‌ای به مغازه دیگر دارای نوسان است و بین ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

مومن نسب،معاون توسعه و بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: کمبود جوجه ریزی در مهرماه، حالا خود را نشان داده و باعث کمبود مرغ گوشتی در سطح شهر و کشور شده است.

او نسب افزایش نرخ نهاده‌های دامی و دان مرغ را علت دیگر افزایش قیمت مرغ عنوان کرد و گفت: با ورود مرغ‌های جدید به بازار در اواسط هفته آینده تا حد زیادی مشکل کمبود و گرانی روز‌های اخیر مرتفع خواهد شد.

رئیس بازرسان سازمان صنعت معدن تجارت علت اصلی این افزایش نرخ و تلاطم در بازار را کمبود عرضه مرغ می‌داند و می‌گوید: در چند روز گذشته کمتر از ۲۰ تن مرغ گرم به نرخ مصوب در سطح شهر توزیع شده، درحالی که نیاز روزانه استان توزیع روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ گرم در سطح شهر است.

شعبانی با تاکید بر این که نرخ مصوب مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور ۲۰ هزار و ۴۰۰‪ تومان تعیین شده افزود: ۳۰ نفر از بازرسان سازمان صمت بر توزیع این کالا در بین خانوار‌ها نظارت می‌کنند، اما بر مرغ وارداتی از سایر استان‌ها نظارت چندانی صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: گرانی مرغ ، قیمت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار