نامه عربستان سعودی علیه نیرو‌های انصارالله به شورای امنیت

عربستان سعودی در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد نیرو‌های انصارالله در حمله به تأسیسات آرامکو دست داشته اند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عربستان سعودی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد نیرو‌های انصارالله یمن را متهم کرد که در پشت حمله به تأسیسات نفتی آرامکو بوده است.

عربستان سعودی در این نامه اعلام کرد که متعهد است از هیچ تلاشی برای حمایت از شهروندان و سرزمینش فروگذاری نخواهد کرد.

شرکت نفتی آرامکو امروز سه شنبه اعلام کرد حمله موشکی به یک تأسیسات متعلق به این شرکت در شهر جده واقع در غرب عربستان، سبب به وجود آمدن شکافی در مخزن نفتی این شرکت شد و همین امر سبب رخداد یک انفجار و آتش سوزی شد که به سرعت آن را خاموش کردند.

این در حالی است که یک مقام بلندپایه شرکت آرامکو عربستان سعودی امروز جزئیات بیشتری را از حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نفتی این شرکت در جده اعلام کرد.

این منبع گفت: این حمله یک کارخانه توزیع مشتقات نفتی در شمال جده را هدف قرار داده است و هیچ تلفات انسانی نداشته و از میان ۱۳ مخزن این تأسیسات، یکی از مخازن که ۱۰ درصد سوخت انبارشده در این تأسیسات را در خود داشته آسیب دیده است.

به گفته این مقام، این واحد توزیع نفت یکی از سه واحد اصلی توزیع مشتقات نفتی در عربستان و «مرکزی بسیار مهم» است که روزانه ۱۲۰ هزار بشکه نفت را در سرتاسر کشور توزیع می‌کند.

شب گذشته عربستان سعودی تأیید کرد که یک مخزن سوخت در واحد توزیع مشتقات نفتی در شمال جده هدف حمله موشکی قرار گرفته و دچار حریق شده است.

مقامی سعودی نیز مدعی شد آتش سوزی ناشی از این حمله، هیچ ضربه‌ای به عرضه سوخت آرامکوی عربستان به مشتریان وارد نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار