شرکت برق خراسان از برج‌های بتنی پیش‌تنیده در توزیع برق استفاده کرد

مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: این شرکت در ایجاد خط ۱۳۲ کیلوولت تک‌مداره طبس - دیهوک برای نخستین بار در کشور از برج‌های بتنی پیش‌تنیده استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهندس محمد جواد وکیلی مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به اینکه شرکت برق خراسان از برج‌های بتنی پیش‌تنیده در توزیع برق استفاده کرد،گفت: پیش از این نیز برج‌های بتنی در کشور تولید می‌شد، ولی برج‌های پیش‌تنیده با حجم کوچک‌تر و با ضرایب اطمینان بالاتر، برای نخستین بار است که در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: در این برج‌ها فولاد کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا برای ساخت آن هزینه کمتری نسبت به برج‌های مشبک فلزی می‌شود.

مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای خراسان ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها و نیاز به واردات برخی نبشی‌ها در تولید دکل‌های فلزی، مزیت برج‌های پیش‌تنیده بتنی در این است که به صورت بومی در داخل کشور تولید می‌شود و حتی اگر بتوان قطعات دکل‌های فلزی را نیز از خارج به کشور وارد کرد باز هم به دلیل قیمت ارز با مشکل مواجه خواهیم شد.
بیشتربخوانید


وکیلی بیان کرد: برج‌های بتنی و تجهیزات آن کاملا تولید داخل کشور است و قیمت آن بسیار ارزان‌تر از دکل‌های فلزی محاسبه خواهد شد در واقع قیمت تمام شده ساخت این برج‌ها کمتر از ۷۰ درصد هزینه دکل‌های فلزی است و با استفاده از این نوع دکل‌ها، نسبت استفاده به ۵۰ درصد نیز خواهد رسید.

او تصریح کرد: طراحی این برج‌ها و تجهیزات آن توسط یک شرکت خراسانی بوده و همه آزمایش‌های آن نیز در داخل انجام شده است به طوری که این تجهیز داخلی موجب گردیده که تحریم و نوسانات ارزی بر فرایند‌های کاری شرکت برق اثرگذار نباشد.

 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار