۲۱۳ نفر دیگر از مردم سیستان‌وبلوچستان به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۱۳ نفر دیگر به کرونا در۲۴ ساعت گذشته در سیستان‌وبلوچستان شمار مبتلایان به این ویروس به ۲۲ هزار و ۴۲۹ نفر افزایش یافت.

 قاسم میری‌علی‌آباد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: تاکنون ۹۰۷ نفر از مردم سیستان و بلوچستان براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

او  ادامه داد: جمع بیماران بستری مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان ۳۳۱ نفر است که از هم استانی های عزیز در خواست می کنیم این بیماری را جدی بگیرند و به هشدارهای بهداشتی جامه عمل بپوشانند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، ماندن در خانه، پرهیز از مسافرت و کاستن از آمد و شدهای غیرضروری در شهرها، توجه به نکات بهداشتی در سوختگیری خودروها و خرید مایحتاج عمومی، دور شدن از ترس و هراس بی مورد و در عین حال سرسری نگرفتن توصیه ها و هشدارها از جمله راهکارهای کارشناسی برای کنترل کروناست.

او افزود: از مردم عزیز تقاضا می شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

دکتر میری‌علی‌آباد با بیان این‌که مردم نباید فکر کنند ویروس کرونا ضعیف و بیماری تمام شده است، افزود: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن، نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی شود ضروری است شهروندان و از جمله روستاییان استان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار