بایدن: آمریکا در درگیری‌های غیر ضروری مداخله نخواهد کرد

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد کشورش نقشی در درگیری‌های غیر ضروری ایفا نخواهد کرد، اعضای تیم امنیت ملی رئیس جمهور منتخب هم به اظهاز دیدگاه‌های خود پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد کشورش نقش رهبری جهانی را در منطقه آسیا- اقیانسیه بر عهده خواهد گرفت و نقشی در درگیری‌های غیر ضروری نخواهد داشت.

بایدن، نامزد پیروز در انتخابات آمریکا گفت: انتخابات به اتمام رسیده و زمان آن فرارسیده که حزب گرایی و نیز سخنرانی‌های هدف دار برای مشوش کردن چهره همدیگر به گوشه‌ای گذارده شود.

بایدن همچنین گفت انتخاب آنتونی بلیکن، به عنوان وزیر خارجه، روحیه و اعتماد به نفس را در وزارت امور خارجه آمریکا که مسئول روابط دیپماتیک است، باز می‌گرداند.

بایدن همچنین پس از اینکه پیروزی وی در ایالت پنسیلوانیا رسما اعلام شد، اعلام کرد شکایات دونالد ترامپ به شکست منجر خواهد شد و ایالت‌ها به تأیید نتایج پیروزی انتخابات ادامه می‌دهند.

بایدن همچنین اعلام کرد که در روز ۲۰ ژانویه سوگند ریاس جمهوری را به جا خواهد آورد.

به نظز می‌رسد جو بایدن با این سخنان خود تصمیم دارد، اقدامات ملایمانه تری نسبت به دونالد ترامپ در سیاست جهان بردارد.

اظهار نظر‌های نامزد‌های کابینه جو بایدن

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن نامزد وزارت امور خارجه در دولت بایدن اعلام کرد: نمی‌توانیم مشکلات دنیا را به تنهایی حل کنیم و باید با دنیا مشارکت داشته باشیم

همچنین جان کری فرستاده ویژه جو بایدن در امور آب و هوا گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی با تغییرات آب و هوایی مقابله کند و برای پایان دادن به بحران همه دنیا باید با یکدیگر همکاری کنند

او همچنین تصریح کرد: مقابله با تغییرات آب و هوایی نشان می‌دهد که بایدن برای رسیدن به آینده بهتر جدی است. شکست گزینه مطرحی نیست و توافق پاریس هم به تنهایی برای حل این بحران کافی نیست

همچنین کاملا هریس معاون جو بایدن: اعلام کرذ: برای بازگرداندن نقش رهبرانه آمریکا در جهان آماده ایم. از زمانی که انتخاب شدیم دانستیم که وارث چالش‌های بزرگی هستیم. بایدن تیم بزرگی را جمع کرده است که می‌تواند با چالش‌های مختلف کنار بیاید.

جیکوب سالیوان مشاور امنیت ملی پیشنهادی جو بایدن نیز گفت که واشنگتن باید در برابر تهدید‌های دائمی از سلاح‌های هسته‌ای گرفته تا تروریسم هوشیار و سیاست خارجی باید در راستای اتحاد آمریکا باشد.

شایان ذکر است تام ولف، فرماندار پنسیلوانیا امروز اعلام کرد که جو بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری را در این ایالت شده است. وی در توییتی نوشت: امروز مقامات پنسیلوانیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری را در این ایالت تأیید کرد. طبق قانون فدرال، من گواهی مبنی بر اینکه جو بایدن و کاملا هریس در این ایالت پیروز شده اند را امضا کردم.

همچنین دادگاه عالی ایالت نوادای آمریکا، پیروزی بایدن را در این ایالت تأیید تأیید کرد.

طبق اعلام آسوشیتدپرس، این اقدام متفق القول از سوی هفت قاضی غیر حزبی انجام و نتیجه آن به «استیو سیسولاک» فرماندار دموکرات ایالت نوادا ارسال شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار