ورود سامانه فراگیر بارشی از اواخر وقت امروز/ دستگاه‌‌های امدادی بوشهر آماده باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی از اواخر امروز تا دوشنبه هفته آینده، همه دستگاه‌ها به طور کامل در آماده باش هستند.

آماده باش دستگاه‌های امدادی بوشهر برای مقابله با پیامد‌های سامانه بارشیجهانگیر دهقانی مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: بنا به پیش بینی هواشناسی سامانه بارشی فراگیر که همه نقاط استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد از اواخر وقت امروز وارد می‌شود و از فردا (پنجشنبه ۶ آذر) تا دوشنبه (۱۰ آذر) شاهد بارش باران، رعدوبرق، وزش تندباد، تلاطم دریا و تگرگ خواهیم بود.

او ادامه داد: برخی بارش‌ها به صورت رگباری پیش بینی شده‌اند که به دنبال آن آبگرفتگی معابر رخ می‌دهد همچنین با توجه به اینکه آب از بالادست به سمت رودخانه‌ها و مسیل‌های استان روان خواهد شد با سیلابی شدن رودخانه‌ها رو به رو خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان کرد: از دریانوردان به ویژه مالکان شناور‌های کوچک و تفریحی می‌خواهیم با توجه به شدت وزش باد در این روز‌ها از رفتن به دریا خودداری کنند. همچنین با توجه به احتمال ریزش تگرگ و کاهش دما کشاورزان روش‌های مراقبت از محصول را در این شرایط به کار گیرند.

دهقانی تاکید کرد: طرح‌های عمرانی و ساخت و ساز‌ها نیز با توجه به وزش باد و بارش باران نکات ایمنی را در نظر گیرند و از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.


بیشتر بخوانید


او افزود: در سامانه بارشی گذشته که اوایل هفته در استان بوشهر فعال بود با آبگرفتگی، سیلابی شدن و طغیان رودخانه رو به رو شدیم که باعث شد جاده برازجان-گناوه و بوشهر-گناوه و دو جاده روستایی برای مدتی بسته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر ادامه داد: آسیب به برخی از تاسیسات برق، آبگرفتگی تعدادی منزل و آب بردگی شانه برخی جاده‌های روستایی از پیامد‌های این سامانه بارشی بود.

دهقانی عنوان کرد: سامانه بارشی اول هفته شمال و تا حدودی مرکز استان را تحت تاثیر قرار داد، اما سامانه پیش رو همه نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.