دانشگاه‌ها بر اساس تعداد مقاله‌های استادان رتبه بندی می‌شوند

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رتبه بندی دانشگاه‌ها باید بر اساس شاخص‌های مصوب این شورا انجام شود اما بر اساس تعداد مقاله‌های استادان انجام می‌شوند.

منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت رفع نواقص آئین نامه ارتقا استادان اظهار کرد: بررسی آئین نامه ارتقا در دستور کار ستاد نقشه جامع علمی کشور هست، اما با این وجود حل مشکلات این آئین نامه نیازمند دو مقدمه شامل ماموریت گرایی و رتبه بندی دانشگاه‌هاست.

او  ادامه داد: تا این دو مقدمه وارد فاز اجرایی نشود، دستکاری کردن آئین نامه ارتقا، مشکلی را حل نمی‌کند. 

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دانشگاه‌ها پتانسیل بالایی دارند، اما بودجه پژوهشی کافی در اختیار آن‌ها قرار نگرفته و ماموریت مشخصی برای آن‌ها تعریف نشده است.

کبگانیان درباره آخرین وضعیت ارتقا دانشگاه امام حسین گفت: دانشگاه امام حسین، ماموریت گرا بودن خودش را اثبات کرد و به همین دلیل آئین نامه ارتقا آن‌ها را تصویب کردیم.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تاکید کرد: مقدمه دوم برای اصلاح آئین نامه ارتقا، معیارهای رتبه بندی دانشگاه هاست. رتبه بندی دانشگاه‌ها باید بر اساس شاخص‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شود. در این زمینه مشکلی که با آن رو به رو هستیم این است که دانشگاه‌ها بر اساس تعداد مقاله‌هایِ استادان رتبه بندی می‌شوند؛ برای مثال رئیس یک دانشگاه می‌گوید، چون رتبه دانشگاه من در کشور ۱۲ شده است و مبنای آن شمردن مقاله‌های است، در نتیجه من هم به استادان دانشگاه برای انتشار مقاله بیشتر فشار وارد می‌کنم تا رتبه دانشگاه به این وسیله ارتقا پیدا کند.

کبگانیان گفت: اگر این دو مقدمه مورد توجه قرار بگیرد می‌توانیم به صورت جدی وارد اصلاح آئین نامه ارتقا استادان بشویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
تنها چيزي كه اين وسط مهم نيست نظر دانشجو و رتبه هاي اونا در رده هاي بالاتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
به عبارت بهتر باید بگویم مقالات دانشجویان
چون معمولا مقالات دانشجویان است که به نام اساتید منتشر و عرضه می شود. و در اصل فشار اصلی بر روی دانشجویان خواهد بود نه اساتید
آخرین اخبار