داستان فعالیت‌های جهادی دوران کرونا در «ویروس تاجدار»

حسین شیردل، نویسنده کتاب «ویروس تاجدار» از چگونگی شکل‌گیری ایده نگارش این کتاب گفت.

حسین شیردل نویسنده کتاب «ویروس تاجدار»، درباره ایده نوشتن این کتاب به خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: نگارش این کتاب از آنجا شروع شد که دختر و پسر طلبه درگذشتگان ناشی از کرونا را می‌شویند. در روز‌های قرنطینه اولیه که مربوط به اسفند سال گذشته بود، با آنان صحبت کردم و موضوع چاپ این کتاب را با انتشارات هاجر در میان گذاشتم، از انتشارات خواستم افرادی را که در این زمینه کار جهادی کرده اند، به من معرفی کنند.

وی ادامه داد: ایده نوشتن رمان «ویروس تاجدار» اول به ذهن خودم رسید و پیشنهاد از جایی نبود. روزی در خیابان راه می‌رفتم و دیدم که چند نوجوان کم سن و سال لباس مخصوص پوشیدند و مشغول ضدعفونی کردن معابر هستند. زمانی که همه از ویروس کرونا می‌ترسیدند، تنها آن نوجوانان جرأت خدمت رسانی به مردم را داشتند. یادم می‌آید آن اوایل یک نفر در محله‌مان به خاطر کرونا جان سپرده بود و کسی هم جرأت نمی‌کرد، حتی به ماشین آن مرحوم نزدیک شود. ولی این دو پسر حدودا ۱۶- ۱۷ ساله خودروی مرحوم را ضدعفونی کردند و همین شهامت و ایثار آنان دلیلی شد تا دلم بخواهد برای آنان کتاب بنویسم.

داستان فعالیت‌های جهادی در دوران کرونا را در کتاب «ویروس تاجدار» بخوانیدپشت جلد کتاب «ویروس تاجدار»

شیردل درباره داستان این کتاب اظهار کرد: داستان کتاب «ویروس تاجدار» از دو طلبه شروع می‌شود که در منزلشان خود را قرنطینه نمی‌کنند؛ آنان دو طلبه هستند که یکی پزشک است و دیگری دانشجوی پرستاری. این دو هر کاری که از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند و حتی کشته‌های کرونایی را تطهیر می‌کنند و ... .

او درباره استقبال مخاطبان از این کتاب گفت: در ده روز ابتدایی عرضه کتاب، رمان «ویروس تاجدار» به خاطر نامش سر و صدای خوبی به پا کرد. امیدوارم این کتاب به دل مخاطبان بنشیند گرچه خیلی‌ها منتظرند کتاب را به صورت پستی دریافت کنند.

گفتنی است؛ نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده، رمان «ویروس تاجدار» را در ۱۹۶ صفحه به بازار عرضه کرده است. قیمت این رمان ۴۰ هزار تومان است که با بیست درصد تخفیف به قیمت ۳۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.