توسعه جنگل‌کاری ۱۰۰ هکتاری در شهرستان بهار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهار گفت: توسعه جنگل‌کاری ۱۰۰ هکتاری در شهرستان  آغاز شد.

مهدی محمدی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از آغاز عملیات جنگل‌کاری منطقه اقبلاق لتگاه درمحدوده جاده پلیس راه همدان -تهران خبر داد.

محمدی افزود: اجرای این طرح به مساحت ۱۰۰ هکتار و با اعتبار نزدیک به ۲۶۰ میلیون تومان انجام می‌شود و اشتغالزائی روزانه برای ۱۰ نفر به مدت یک ماه ایجاد می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار هدف از اجرای این طرح جلوگیری از وقوع سیل، حفظ خاک حاصلخیز و جلوگیری از ایجاد گرد و خاک در منطقه دانست و گفت: این طرح با تولید علوفه، ترسیب کربن و تولید اکسیژن برای محیط زیست انسانی و چشم انداز زیبای منطقه را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهار گونه های کشت شده در این طرح را سنجد، ارژن، زرشک، داغداغان، نسترن، سماق، بنه زالزالک عنوان کرد.

محمدی اضافه کرد: در اجرای این طرح علاوه بر استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار با اقلیم منطقه از روش و شیوه‌های نوین علمی و دانش بومی استفاده شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بهاربا اشاره به روش کاشت مدرن این نهال ها خاطرنشان کرد: بعد از کاشت نهال سامانه آبگیر برای نهال ایجاد و آب آن از بارش باران و برف تامین می شود و برای جلوگیری از تبخیر آب آن اطراف سامانه آبگیر با کاه و کلش پوشانده می‌شود تا آب آن تبخیر نشود و به هدر نرود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.