آموزش مجازی بلای جان دانش آموزان روستایی/ دانش آموزان "چاهان" اینترنت ندارند

دانش آموزان و فرهنگیان دهستان چاهان نیکشهر برای دسترسی به اینترنت مشکل دارند و برخی روستا‌ها مانند "گجویی" و "کلچاتوک" هم هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سنگ بنای اصطلاحاتی، چون دولت الکترونیک، خدمات غیر حضوری ارگان‌ها، کلاس‌های مجازی‌ مدارس و مراکز آموزشی و ده‌ها خدمات دیگر، نیازمند وجود زیرساخت‌های مخابراتی مطلوب و مناسب است؛ با جولان ویروس کرونا فقر زیر ساخت‌های مخابراتی و اهمیت توسعه شتابان زیرساخت‌های مخابراتی بیش از پیش در استان خود را نمایان کرد.

جان آموزش عمومی و دانشگاهی این روز‌ها شدیدا به اینترنت بسته است؛ مسئله‌ای که برخی از دانش آموزان را برای دستیابی به آن به کوهنوردی واداشته، نبود اینترنت مطلوب در بسیاری از روستا‌ها نگرانی و نارضایتی دانش آموزان و اولیا را به دنبال داشته که حوزه دهستان چاهان در بخش مرکزی نیکشهر از جمله‌ این مناطق است.

خالد آزادی یکی از مدیران دوره دوم در مرکز دهستان چاهان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و اجرای کلاس‌ به صورت مجازی و نبود اینترنت پر سرعت، دانش آموزان و فرهنگیان ما با مشکل مواجه هستند و حتی دانش آموزان برخی از روستا‌ها هیچ گونه دسترسی به اینترنت ندارند. (روستا‌های حوزه گجویی و روستای کلچاتوک) اجرای کلاس‌های درس به صورت آنلاین نیاز به اینترنت پر سرعت دارد.

این فرهنگی افزود: بعضی از اولیا چندین محصل در مقاطع مختلف دارند که با وضعیت اقتصادی پیش رو تهیه گوشی و تبلت برای همه فرزندان برای خانواده‌ها غیرممکن است.

محمدزئی رئیس شورای اسلامی مرکز دهستان چاهان در خصوص مشکل اینترنت گفت: از دیرباز مسئولین مشکلات فیبر و کمبود تجهیزات را علت نبود اینترنت نسل چهارم عنوان می‌کنند.

او تدریس مجازی و برنامه شاد را بدون اینترنت پرسرعت و بستر مناسب بی معنی و غیر ممکن دانست.

این مسئول محلی با ابراز ناخشنودی از وضع نامساعد ارتباطات در حوزه چاهان گفت: مشکل نبود اینترنت علاوه بر مدارس به دیگر ارگان‌ها نظیر مراکز درمانی، خانه‌های بهداشت، باجه‌های بانکی و فعالیت اصناف و مغازه داران کشیده شده و فعالیت آنان را نیز مختل نموده است.

ساره باور مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: با عنایت به ضرورت استمرار فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری با توجه به شرایط کرونایی و تصمیمات ستاد کرونا، بر دسترسی بستر اینترنت در مناطق و روستا‌ها برای استمرار فرآیند آموزش غیر حضوری، خواستار فراهم ساختن زیر ساخت‌های اینترنتی از طرف مسئولین امر هستیم.

او همچنین به تهیه وسایل سخت افزاری برای دانش اموزان بی بضاعت از طرق مختلف و ظرفیت خیرین، نهاد‌های خیریه و دولتی جهت تهیه تبلت‌ها و گوشی‌های ارزان قیمت که خانواده‌ها توان خرید آن را داشته باشند تاکید کرد.

نیک محمد بلوچزهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان هم ضمن تایید مشکلات افزود: زمانبر بودن تامین زیر ساخت‌ها در مناطق، کمبود تجهیزات ارتقاء زیرساخت‌های موجود و کمبود تجهیزات نسل چهارم از اصلی‌ترین مشکلات ما است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.