رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بیشتر نهاده‌های دامی استان قزوین وارداتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۹۴ درصد نهاد‌های دامی استان قزوین وارداتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۹۴ درصد نهاد‌های دامی استان قزوین وارداتی است، گفت: اقدامات خوبی در بحث ارائه تسهیلات بخش کشاورزی صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان در خصوص مشکلات بخش کشاورزی تصریح کرد: با تعاملات صورت گرفته بین جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مختلف و هماهنگی بانک‌ها مشکلات بخش کشاورزی حل و فصل می‌شود.

وی درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز نیز افزود: با توجه به وجود زمین‌های بکر کشاورزی در استان متأسفانه ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان به ویژه حاشیه شهر قزوین صورت می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۱۵ شهرک صنعتی در استان وجود دارد گفت: قطعاً جهاد کشاورزی با همکاری با بخش صنعت در امر واگذاری زمین برای احداث شهرک‌های صنعتی نقش ویژه‌ای داشته است.

خمسه با اشاره به رتبه استان در بخش‌های تولیدات بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: استان قزوین در بحث تولید گندم، زیتون، پسته و کلزا رتبه خوبی در کشور دارد.

وی در خصوص تولید ماهیان زینتی در استان اظهارداشت: تولید ۳۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در منطقه لیا یکی از افتخارات جهاد کشاورزی استان قزوین است.

خمسه با اشاره به موضوع کود اظهارداشت: تولید کود اوره در کشور صورت می‌گیرد، اما کود فسفات و پتاس وارداتی بوده و این امر بار هزینه‌ای فراوانی را به بخش کشاورزی وارد کرده است.

مدیریت هوشمند کشاورزی بحث دیگری بود که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به آن اشاره کرد.

خمسه در خصوص کشاورزی هوشمند افزود:بخش هواشناسی کشاورزی به صورت هوشمند انجام میشود و در رابطه با موضوع سرمازدگی و بارندگی‌ها کشاورزی هوشمند کمک شایان توجهی را به کشاورزی استان کرده است.

وی درباره مدیریت توسعه بازرگانی بخش کشاورزی اظهارداشت: این سامانه یک برنامه دقیق در راستای کمک به بحث تنظیم بازار خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.