دونده کشورمان:

من توانایی کسب سهمیه المپیک را دارم / فدراسیون دو و میدانی نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران داشته باشد

آرمین شاه ملکی گفت: من در صورت اعزام به مسابقات آسیایی دو و میدانی ژاپن، می‌توانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

آرمین شاه ملکی، دونده کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تمرینی خود در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ما دوندگان استقامتی بیشتر تمرینات خود را  باید در فضای باز برگزار کنیم . البته برای تمرین با وزنه در سالن بدنسازی این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی در این باره نداریم.

او درباره برنامه هایش بیان کرد: طبق برنامه هر ساله، ۲۷ اسفند ماه در کشور ژاپن مسابقات کاپ آسیایی دو و میدانی آسیا برگزار می‌شود و از فدراسیون دو و میدانی انتظار دارم که امسال من را به این مسابقات اعزام کند. همچنین در سال گذشته مسابقات آسیایی ژاپن به علت شیوع بیماری کرونا لغو شد و متاسفانه در سال‌های گذشته هم هیچ اعزامی به این مسابقات نداشتیم. دوندگان ما از جمله ابراهیم رحیمیان و حمید زورآوند، ورودی المپیک را با شرکت در این مسابقات به دست آوردند. اگر من به مسابقات ژاپن اعزام شوم به طور حتم می‌توانم ورودی المپیک توکیو را کسب کنم. علاوه بر این، امیدوارم  اردو‌های خوبی در شهر‌های گرمسیری برای ورزشکاران برگزار شود.

دونده کشورمان درباره این که هیئت دو و میدانی استان همدان از او حمایت می کند، گفت: ۸۰ درصد تمرینات ما باید در فضای باز صورت بگیرد و نزدیک به مسابقات، وارد پیست می‌شویم تا کار‌های سرعتی انجام بدهیم. در حال حاضر ما نیاز به پیست نداریم تا در آن جا تمرین کنیم و فضای باز برای تمرین کردن بهتر است. البته هیئت دو و میدانی همدان در حد بضاعتش به ما کمک می‌کند و هر وقت به پیست نیاز داشته باشیم هماهنگ می‌کنند تا تمرین کنیم.

من توانایی کسب سهمیه المپیک را دارم / فدراسیون دو و میدانی نگاه ویژه‌ای به ورزشکاران کند

فدراسیون دو و میدانی اردوی کیش را  برای من تدارک ببیند 

شاه ملکی گفت: من در ارتفاعات ۲ هزار متری همدان تمرین می‌کنم، اما شرایط برای تمرین کردن در آب و هوای سرد و خشک همدان سخت است. امیدوارم فدراسیون دو و میدانی اردویی در کیش برای من در نظر بگیرد تا بتوانم در آن جا تمرینات خود را پیگیری کنم و برای مسابقات آسیایی ژاپن آماده شوم و بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم. به طور حتم می‌توانم ورودی المپیک ۲۰۲۲ ژاپن کسب کنم، چون تغییرات زیادی در نحوه تمرینات خود ایجاد کرده‌ام.

دونده کشورمان بیان کرد: صیامی، رئیس جدید فدراسیون دو و میدانی کار‌های خوبی انجام می‌دهد و راه اندازی کمیته‌های مختلف دو و میدانی یکی از اقدامات ارزشمند صیامی محسوب می‌شود. مربیان طبق تخصص خود در کمیته‌ها حضور پیدا کردند و امیدوارم  مربی از استان همدان در کمیته‌های پیاده روی و استقامت‌ها حضور داشته باشد، چون حق استان ما است که نماینده‌ای در کمیته‌ها داشته باشد.

کسب سهمیه المپیک در ایران سخت است 

شاه ملکی گفت: اگر فدراسیون دو و میدانی نگاه ویژه‌ای به ماده پیاده روی کند، به طور حتم من ورودی المپیک را کسب می‌کنم و نماینده این ماده در این رقابت‌ها می‌شوم، چون پتانسیل لازم را دارم. اگر مسابقات کاپ آسیا به علت شیوع ویروس کرونا دوباره لغو شود، در آن صورت از فدراسیون انتظار دارم که دوندگان را به مسابقات بین المللی دیگری اعزام کند تا سهمیه بگیریم. طبق برنامه همه ورزشکاران از اواخر آذرماه تا اوایل تیرماه سال آینده، فرصت دارند تا ورودی المپیک را کسب کنند. به نظرم کسب سهمیه المپیک در ایران سخت است، اما در خارج از کشور به علت شرایط آب و هوایی می‌توانیم ورودی این رویداد مهم  را به دست آوریم و دور از دسترس نیست.

در صورت اعزام به مسابقات بین المللی سهیمه المپیک را کسب می کنیم 

دونده کشورمان درباره تعداد اندک سهمیه‌های المپیک دو و میدانی گفت: همه کشور‌های دنیا در دو و میدانی پیشرفت کرده‌اند و کسب ورودی المپیک تغییر کرده است. در سال گذشته حد نصاب المپیک در رشته پیاده روی یک ساعت و ۲۴ دقیقه بود، اما امسال این رکورد به یک ساعت و ۲۱ دقیقه کاهش یافته و کار سختی است تا این ورودی را به دست آوریم. به هر حال دسترسی به این رکورد‌ها امکان پذیر است در صورتی که فدراسیون دو و میدانی از شانس‌های کسب المپیک حمایت کرده و آن‌ها را به اردو‌ها و مسابقات بین المللی اعزام کند.

او در پایان گفت: ما نه تنها از طریق رکورد می‌توانیم سهمیه المپیک به دست آوریم بلکه از طریق رنکینگ هم این امکان برای ما فراهم است تا به این رقابت‌های مهم راه یابیم. همچنین حدود ۶۰ نفر برتر رنکینگ به المپیک راه می‌یابند و در صورتی که چند مسابقه بین المللی اعزام شویم در آن صورت می‌توانیم از طریق رنکینگ در بین نفرات برتر جهان قرار بگیریم و حد نصاب المپیک  را به دست آوریم.


 بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار