معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد؛

لزوم همکاری تمامی فدراسیون‌های ورزشی با سازمان بهزیستی

احمدی گفت: سایر فدراسیون‌های ورزشی در کنار فدراسیون‌های ورزشی تخصصی در حوزه جانبازان و معلولان با سازمان بهزیستی باید همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی و معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: هر چه میزان سرمایه گذاری برای افراد یک جامعه بیشتر باشد، آینده بهتری در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای مردم و اعضای آن جامعه تضمین می‌شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  تصریح کرد: ورزش برای افراد عادی جامعه که مشکل جسمی ندارند لازم و ضروری است و زندگی درابعاد مختلف بدون پرداختن به امر ورزش غیر ممکن است. اما این موضوع برای افراد دارای معلولیت مضاعف است و اگر ورزش برای سایر افراد امری لازم باشد، برای توانخواهان واجب است تا در ابعاد مختلف به بهبود کیفیت و شرایط زندگی آن‌ها کمک کند، قابلیت‌های آنان را پرورش دهد و آن‌ها را برای مقابله با مشکلاتی که به طور طبیعی با آن مواجه هستند؛ یاری دهد.

وی با اشاره به قدمت فدراسیون‌های نابینایان و کم بینایان؛ ناشنوایان و سایر فدراسیون‌های تخصصی در حوزه ورزش معلولان در کشور، ادامه داد: سالهاست که این فدراسیون‌ها در حوزه ورزش معلولان فعالیت دارند و توجه خاص به این بخش از جامعه وجود دارد، اما هنوز هم کار به حد کفایت انجام نشده است و باید بتوانیم ظرفیت‌ها را توسعه دهیم و به طور کامل همه اقشار جمعیتی کشور را در حوزه ورزش، تحت پوشش قرار دهیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه حوزه ورزش کشور به تنهایی پاسخگوی نیاز تمامی اقشار جامعه به ورزش نیست، گفت: قطعا به هم افزایی و تعامل با سایر نهاد‌های اجرایی کشور نیازمندیم تا بتوانیم همه اقشار جامعه را تحت پوشش ورزش همگانی درآوریم و با توجه به اشراف سازمان بهزیستی در این حوزه و تحت پوشش داشتن اقشار مختلف می‌تواند نقشی کاملا راهگشا در موضوع ورزش همگانی را برای جامعه هدف خود داشته باشد و هم اینکه بستری را برای کشف استعداد‌های افراد دارای معلولیت در حوزه ورزش قهرمانی فراهم کند.

احمدی اضافه کرد: کما اینکه در سال‌های گذشته نیز همکاری در این زمینه وجود داشته است، امیدواریم پیگیری‌های دقیق‌تر و شفاف‌تر و همچنین همکاری نزدیکتر با کارگروه‌های تخصصی و ادارات کل ورزش در استان‌ها در راستای اجرای این تفاهم نامه صورت گیرد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به لزوم همکاری سایر فدراسیون‌های ورزشی در کنار فدراسیون‌های ورزشی تخصصی در حوزه جانبازان و معلولان با سازمان بهزیستی اشاره کرد و بیان کرد: علاوه بر تمامی فدراسیون‌های ورزشی موظف هستند که جمعیت حوزه معلولان را تحت پوشش بگیرند و این فرصتی است که باید بهترین استفاده را از آن بکنیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما در وزارت ورزش و جوانان این است که اگر جمعیت ۸۲ میلیون نفری کشور بخواهد تحت پوشش ورزش همگانی قرار گیرد، افزود: توسعه پایدار ورزش بدون هم افزایی و تعامل نزدیک سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، امکان پذیر نیست و همکاری‌هایی نیز با وزارت کشور، شورای عالی استان‌ها و دیگر نهاد‌ها در قالب «شورای ورزشی کشور» دنبال می‌شود.

احمدی به تشکیل شورای ملی سالمندان در کشور اشاره کرد و گفت: نهاد‌های مختلفی از جمله وزارت ورزش و جوانان در این شورا عضو هستند که سعی می‌کنیم به وظیفه خود را در این شورا عمل کنیم و به همین شکل در شورای ورزشی کشور نیز لازم است که از ظرفیت مدیریتی و کارشناسی اجرایی تمامی نهاد‌های اجرایی بهره‌مند شویم تا بتوانیم جمعیت کل کشور را تحت پوشش ورزش قرار دهیم و در غیر این صورت هدف مورد نظر ما محقق نخواهد شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در راستای این تفاهم نامه تمامی جمعیت افراد دارای معلولیت با هماهنگی بهزیستی تحت پوشش ورزش قرار گیرد و افزود:قطعا این تفاهم نامه یک برنامه ریزی مشترک برای استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاه ها، همفکری و تشریک مساعی و کمک کننده به هدف بزرگ ما که تربیت بدنی برای کل جمعیت کشور است ،خواهد بود و امیدواریم امضای این تفاهم نامه نقطه عطفی برای اقدامات گسترده‌تر و موثرتر از قبل باشد و آثار اجرایی این تفاهم نامه همچون ارتقای سلامت، رشد و شکوفایی و پرورش استعدادها، کاهش آسیب‌های اجتماعی را در زندگی مردم عزیزمان در اقشار مختلف جمعیتی و جامعه هدف بهزیستی ببینیم.

وی به رشد صعودی و قابل توجه ورزش جانبازان و معلولان بعد از انقلاب اسلامی و قهرمانی و مدال آوری در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع نشان دهنده سرمایه گذاری صحیح و به موقع در این زمینه بوده است و کارنامه پرافتخار جمهوری اسلامی در این زمینه نشانگر این است که می‌توان این مسیر رو به رشد را دنبال کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: نوع فعالیت‌ها و اقداماتی که طی این چهل سال در حوزه ورزش جانبازان و معلولان ایران انجام شده است، مورد توجه سازمان‌های بین المللی ورزشی قرار گرفته و به عنوان الهام بخش سایر کشور‌ها مطرح شده است و در این راستا نیز مدال ویژه‌ای به رییس کمیته ملی پارالمپیک به دلیل نگاه کلان جمهوری اسلامی به حوزه ورزش معلولان، اهدا شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار