قاتلی که ۴۲ استان فارسی را به کام مرگ کشاند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: در شبانه روز گذشته ۴۲ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز درباره آخرین وضعیت کرونا در استان فارس در استودیو سلامت دانشگاه اظهار کرد: ۴۲ نفر در شبانه روز گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۲ هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است.

او، ۲ هزار و ۳۱۴ مورد فوتی استان بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را هزار و ۱۳۹ مورد مربوط به شیراز؛ ۱۸۲ مورد مرودشت؛ ۷۲ مورد کازرون؛۵۹ مورد آباده؛ ۴۴ مورد داراب؛ ۳۶ مورد ممسنی؛ ۳۵ مورد اقلید؛ ۳۱ مورد لامرد؛ ۳۰ مورد کوار؛ ۲۷ مورد خرم بید؛ ۲۶ مورد زرقان؛ خرامه و استهبان هر کدام ۲۵ مورد؛ سپیدان و قیروکارزین هر کدام ۲۴ مورد؛ ۲۲ مورد نی ریز؛ ۱۶ مورد فیروزآباد؛ زرین دشت، پاسارگاد، ارسنجان و سروستان هر کدام ۱۵ مورد؛ ۱۴ مورد رستم؛ ۱۱ مورد بوانات؛ مهر و بیضا هر کدام ۹ مورد؛ ۶ مورد کوه چنار؛ ۴ مورد فراشبند؛ سرچهان و بختگان هر کدام یک مورد عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، نزدیک به ۴۸۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۱۴۰ هزار و ۶۹۰ مورد مثبت شناسایی شده است.

همتی، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۱۲۴ هزار و ۴۳۳ نفر اعلام کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۹۷ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند، همچنین از این تعداد، ۳۸۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ نیز به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شهروندان توصیه کرد: می‌توانیم با استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و پرهیز از تردد‌های غیرضرور، از ابتلا به بیماری کووید۱۹ پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار